Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 22 januari 2012

Sjuk, fotboll, sjukare...

Att vara sjuk suger.. Idag vaknade jag vid 10 men gick upp halv 11. Paul fixade frukost snabbt, ägg och toast. Vi var tvungna att skynda oss för att vi skulle till posten i tid så att jag kunde åka och spela fotboll i Wabash Valley Sport Center kl 12. Jag har några paket som ska skickas hem till Sverige och man måste fylla i sjukt mycket lappar och sånt för att få skicka det. Så det skulle jag inte hinna innan, men det var ett postkontor som skulle vara öppet till 4. Så vi fick lapparna och allt och Paul skjutsade ut mig till stället jag skulle spela fotboll på. Vi spelade mot tjejernas lag den här gången, dem tog ledningen men vi vann med jag vet inte hur mycket. Det sattes inte resultat på tavlan. Jag gjorde en himla massa mål idag, men jag kunde inte springa speciellt mycket för jag mådde bara sämre och sämre ju längre matchen gick. Efter matchen fick jag skjuts hem av Rickys mamma, hon hade Ricky och hans syster också för dem får inte köra själva när vägarna har ett istäcke på sig. Inga bilar här har vinterdäck. Så jag fick skjuts hem av dem och när jag kom hem duschade jag och la mig sedan i sängen och tog en tupplur i 2 timmar eftersom att jag inte alls mådde bra. Jag tänkte fixa lapparna och åka till postkontoret innan 4 men jag mådde för dåligt för det så jag får lämna in paketen på måndag istället. Jag gick upp och åt lite och ikväll har jag endast kollat på tv, tänkte att det inte var så smart om jag skulle dra ut och göra något och bara bli ännu sjukare. Jag skypade lite med Ebba också, hon berätta varför hon har bytt familj. Nu ska jag gå och sova, borde gjort det för några timmar sen.. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar