Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 16 januari 2012

Bråk i Bloomington

Vi åkte till Bloomington vid 6 igår kväll, vi tog den stora vanen. Marks kusin Chris körde, alla fick sitta i ett säte så ingen behövde sitta på golvet den här gången, haha. Vi kom dit med typ 10 minuter tills våran match skulle starta, men allt var lite försenat så våran match började typ 45 minuter för sent. Vi mötte ett lag med endast mexikaner. Jag var tvungen att vara målvakt, för jag var den enda som kan spela målvakt. Han som egentligen ska spela målvakt kommer aldrig.. Vi ledde efter första halvleken med 1-0, jag behövde inte göra jättemycket. Andra halvleken var lite mer intensiv, mexikanerna spelade otroligt fult när dem låg under med typ 3-0. Jag vet att man inte ska säga att domaren var på någons sida eftersom att man alltid är "färgad" åt sitt eget lag. Men domaren igår var verkligen på deras sida, dem kunde sparka oss, dra oss i tröjan, knuffa i ryggen och sånt medan när vi gick in hårt i en närkamp och tog boll först så fick dem frispark.. Det gick så långt att en av deras spelare började bråka med våran näst största spelare, inte så smart. När dem började knuffas och hålla på så spurtade Chris dit och jag trodde verkligen han skulle slå ner någon. Han är en f.d. militär och är ett muskelberg och mexikanerna började tjafsa och bråka med honom, inte den bästa iden man kan få direkt. Om någon av mexikanerna hade svingat mot någon av våra spelare så hade den snubben legat på marken på några sekunder, man vill inte bli ovän med Chris. Det slutade med att dem fick ett rött kort och vi var tvungna att ta någon av planen, men tror inte vi fick rött, vet inte riktigt vad som hände. Men vi spelade 4 mot 4 och vi ledde med 4-2. Jag fick en hemåtpass och stod bara där med bollen för att reta upp deras värsta snubbe, han spurtade mot mig och jag passade bollen till en av våra spelare. När jag passar bollen så sparkade han mig på benet, det gjorde inte ont men han fick utvisning. Vi vann tillslut matchen med 5-2.

Matchen som skulle spelas efter hade bara ett lag, så dem frågade om vi ville spela den matchen mot dem. Dem ville hellre spela mot oss än mixikanerna, för dem såg våran match. Vi spelade en 36 minuter lång match, jag spelade utespelare eftersom att den inte var en match som räknades. Dem hade en norsk och en tysk i sitt lag, så efter matchen tackade jag och norsken för matchen på norska och svenska. Jag vet inte vad resultatet blev, för vi hade ingen domare och ingen som satte mål på tavlan. Alla på planen var domare, om man tyckte att den var en oschyssthet så blev det frispark. Vi kom inte därifrån förrän kl 10.

På hemvägen körde Mark vanen, Chris åkte med någon annan bil. Vi åkte till Mother Bears Pizza igen och åt, jag delade den största pizzan dem hade med Jacob. Vi beställde med våra egna grejer på och jag lät honom bestämma. Det blev med ost, salami, oliver, jalapeños och typ pepperoni. Min mun brann efter att ha ätit den, men den var ändå rätt god. Jag drack en jordgubbslemonad och fick 4 till att köpa det, den är så sjuuukt goooood!!!! Vi var där ett bra tag och kom därifrån vid midnatt, vilket betyder att vi kom hem vid 2 på natten. Tur att vi var lediga idag. Mark skjutsade hem mig och jag la mig för att sova vid 3.

Vaknade imorse vid 8.30 av att jag hör folk skrika utanför min dörr, Nick och Haylie bråkade som fan. Jag lyckades tillslut somna om och vaknade sedan vid 10 av att folk skrek igen, vet dock inte vilka som bråkade den gången.. Så då gick jag upp, jag började plugga direkt. Jag skrev min outline för talet imorgon och jag gjorde matten idag. Det är ett demonstrativt tal, jag måste visa hur man gör något. Så jag ska prata om fiske, utrustning man behöver, visa olika fiskedrag och jag ska även visa olika fisketekniker. Jag skrev även lite med pappa. Jag var dötrött hela dagen eftersom att jag inte sov alltför mycket.. Blir inte så mycket sömn inatt heller märkte jag nu när klockan nästan är 11 och jag har inte ens borstat tänderna än.. Så då får jag skynda mig att komma i säng nu, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar