Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 29 januari 2012

Bloomington

Fortsättning på tidigare inlägg då. Paul skjutsade mig till Mark så att jag var där vid 3, Mark kom hem typ 3.05 så jag satt och pratade med hans morsa och syrra ett tag. Vi var fem stycken som åkte från Marks hus och vi mötte resten nere i Bloomington. Det var jag, Tanner, Tanner, Mark och Bradley som åkte från Marks hus och vi mötte Ricky, Jacob, Clayton och Emilee där vi skulle spela. Jag var målvakt i första halvlek, jag gjorde några vändor då jag tog bollen och dribblade mig upp till andra sidan av planen men tappade den på deras sista gubbe varje gång. Då var det bara att löpa tillbaka. På en av dem så hörde jag att en förälder för det andra laget skrek "He's a goalie, take it from him!". Det var lite kul, haha. I halvtid ledde vi med 8-0, inga konstigheter. Andra halvlek spelade ena Tanner i mål och jag var utespelare. Jag gjorde ett eller två mål, kommer inte ihåg. Vi vann i alla fall matchen med 12-1, helt ok resultat. Efter matchen åkte vi till en restaurang som heter Bob Evans, jag åt en bacon cheesburger som var riktigt god och jag blev sjukt mätt.Jacob åkte med oss hem för att han bor precis vid Mark. Vi kom till Marks hus vid 9 och Paul hämtade mig därifrån vid 9.05. Vi åkte hem, jag duschade och nu ska jag gå och sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar