Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 2 februari 2012

Första ....... jag sett i skolan

Julian signa.. Vaknade igår vid 6.15, men gick upp ungefär en halvtimme senare. Fixade lunch, gjorde mig klar och Niki kom vid 7.40 eftersom att Paul fortfarande var sjuk. När jag drog var det bara jag vaken. Kom till skolan typ en kvart innan jag började, tog mina grejer och gick till klassrummet. På lektionen pratade vi om och pluggade till testet vi hade idag om "persuasive speeking" och sånt. Nästa lektion, geometri, skulle vi göra uppgifter från kapitelsammanfattningen och bara plugga lite till fredagens test. Blev klar med det snabbt, så jag satt och snackade med Charlie och Jona eftersom att dem också var klara. På kemin hade vi en labbaktivitet, jag gillar inte såna för det betyder att vi måste skriva labbrapporter och sånt och det suger.. Det var dock rätt coolt, vi hade något som var blått och vi hällde i något annat så att det ändrade färg till gult och tvärtom. Efteråt så var det en tjej som sa att alla kunde bara ställa sina grejer som vi använt på en bänk så skulle hon diska dem, men det var så mycket så jag hjälpte till. Sedan var det lunch, åt det vanliga. På historian fick vi ett häfte med arbetsblad för kapitel 20 att jobba med, inget mer än det. Till sist, web page design, lärde vi oss hur man gör en s.k. banner till hemsidor i photoshop, jag gjorde en som var hyfsat snygg. Man skulle ha ett tema på något som man själv gillar, så jag gjorde med fotboll.

Efter skolan gick jag till min studievägledare eller vad det heter för att ändra lite klasser inför sista trimestern. Jag ville ändra idrott och amerikanska regeringen, men jag fick tydligen inte byta bort amerikanska regeringen.. Jag bytte idrott mot web page design 3 där man jobbar med flash och gör filmer. Vid 4 gick jag och typ 10-15 fler till aulan, för att Julian skulle skriva på papper för sitt college; University of Indianapolis. Han fick fotbollsstipendie av dem, vilket han förtjänar. Jag fick sedan skjuts hem av honom. Hemma tränade jag, åt middag och kollade på tv. Somna riktigt tidigt i soffan, gick in i mitt rum och la mig på sängen och jag tror att jag somnade i samma ögonblick som jag la mig ner.


Första ....... jag sett.. Idag vaknade jag vid 6.15 igen, men gick upp en halvtimme senare. Jag är väldigt seg att komma upp på morgnarna.. Fixade lunch och gjorde mig klar. Paul skjutsade mig till skolan idag, kom dit vid 8.05 och gick till klassrummet. På speech hade vi vikarie, han var asskön! Vi hade testet och sedan skulle vi göra en gruppuppgift. Vi skulle komma på en idé hur vi ska göra nästa gång vi har oförberedda tal och alla i den gruppen som har bäst idé får extrapoäng och det är den metoden vi ska använda nästa gång. Min grupp hade idén att man får säga ett nummer mellan 1-32 och så har vi ett ämne för varje nummer, det ämnet som är på numret man väljer är det man ska prata om. Man får 1,5 minut att tänka och det ska vara minst 45 sekunder långt. Jag tror att läraren kommer gilla våran idé. Sedan var det geometri, vi fick anteckningar och uppgifter från nästa kapitel, uppgifterna är tills på måndag men jag blev klar med dem. Så nu är det bara testet tills imorgon jag behöver tänka på.. Tredje, kemi, fick vi också anteckningar att skriva och sedan var vi klara med mer än 30 minuter kvar av lektionen. Vi kunde börja på våran labbrapport lite och det gjorde jag, men kom inte speciellt långt. Till lunch åt jag det vanliga och satt med samma personer som vanligt. Efter lunchen när jag gick till mitt skåp för att hämta grejerna för nästa lektion så var det två tjejer som började skrika åt varandra och sedan bröt det ihop till en fight. Det var den första fighten jag har sett i skolan, AWESOME!!! Den varade dock inte så länge, lärare var i närheten och bröt det. Aja, på historian jobbade vi vidare med häftet och det ska vara klart imorgon, är klar med typ halva.. Snacka lite mycket både igår idag kanske.. Samma på web page design, vi jobbade vidare med banners idag. Jag gjorde en till och den blev mycket bättre än den jag gjorde igår, den här gången gjorde jag med Sverige. Jag hade en svensk flagga i bakgrunden med Kungen och Stadshuset på den också. Sedan gjorde jag nåt som jag inte kommer ihåg hur så att det blev blåa och gula ränder över allting och gjorde det typ "genomskinligt" så att man såg de andra grjerna genom det. I mitten av korset skrev jag "Sweden". Sista 20 minuterna satt jag och snackade med Charlie och Shannon.

Jag fick skjuts hem av Niki. Ikväll måste jag nog plugga lite, jag tror att vi ska åka någonstans och äta och så ska jag träna. Kan äntligen träna igen efter att ha varit sjuk nästan hela tiden sen nyår. Juste, jag ska nog börja gå på fotbollsträningar på måndagar med skollaget, dem har försäsongsträning och jag ska gå med Adam (han som var målvakt under säsongen men tar studenten i sommar). Jag känner att jag latar för mycket om jag bara är hemma och så är det även för att dem spelar inomhusfotboll på måndagar, vilket är kul. Nu ska jag träna, tjarrå!

2 kommentarer:

  1. Vilken cliffhanger...!

    SvaraRadera
  2. Kolla på You Tube (Middle School football trick play) Kanske inte så bra i vanlig fotboll, men ganska fyndigt ! Hälsningar från Fagersjö . -15 grader

    SvaraRadera