Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 16 februari 2012

Bilder från basketmatchen

Normal dag..  Vaknade imorse vid halv 6, somnade om och gick upp vid 6.20.  Gick upp och gjorde lunch, åt frukost och sedan la jag mig i en kvart igen.  Gick upp igen och gjorde mig klar för skolan.  Kom dit vid 8, tog mina grejer och gick till klassrummet.  På speech var det dem som inte hade haft sina tal än som framförde deras, alla utom två.  Dem två ska göra imorgon.  Sedan var det geometri, trots att vi är i stort sett klara med kursen så fick vi mer anteckningar och läxa från kapitel 7.  Det behövs tydligen för att kunna göra finals i den klassen.  Men eftersom att jag inte ska göra finals där så brydde jag mig inte jättemycket.  Sedan till kemi, vi fick ett övningshäfte att träna på inför finals.  Det är mycket matte i den här.  Lunchen var som vanligt.  På historian gick vi igenom lite mer i häftet vi fick igår och kollade lite mer på infofilmen vi började på förut.  På web page design skulle vi bara visa läraren vad vi gjorde igår och sedan kunde vi göra vad vi ville.  Vi fick använda internet idag, så jag gick in lite på aftonbladet och DIF-sidor.  Så den lektionen var skön idag.


Efter skolan fick jag skjuts hem av Niki och hemma har jag tittat lite på tv och jobbat lite med datorn, man blir lat när man inte har sport efter skolan.  Ska snart äta och ska inte göra något ikväll.  Nu är det bara 39 dagar kvar tills min Discovery Tour till Cali!!!! 


Fråga från min mamma, med svar:

MarieVad handlade ditt "speech" om?
Svar - Mitt tal var om 'varför folk borde bli utbytesstudenter' :)


Lite bilder från basketmatchen jag var på



Från vänster: Michael, Austin, Charlie






Bra tajming?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar