Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 18 februari 2012

OS-spelare

Fredag..  Vaknade vid 6.15, gick upp och gjorde mig klar för skolan vid 7.45.  Kom dit vid 8 och på speech hade de två sista sina tal, ingen av dem var speciellt bra.  Sedan pratade vi bara om vad som var bra i allmänhet med den här omgångens tal.  Sedan geometri, vi gick igenom läxan och sedan hade vi en aktivitet att man skulle mäta och titta på ett föremål på en vägg eller nåt genom en spegel som var på golvet och så skulle man räkna ut vinkel m.m.  Jag och den tyska utbytesstudenten var i samma grupp och gjorde det mesta av uppgiften så vi använde oss utav meter & cm istället för feet & inches.  Kemi, vi hade vikarie och skulle bara avsluta övningstestet vi fick i torsdags och sedan gjorde vi inget mer.  Jag blev klar med det typ 11.20 och lektionen slutade 12.08, så det blev mycket att bara sitta och snacka.  Lunchen var som vanligt.  På historian gick vi igenom ett till avsnitt av häftet och sedan fick vi en uppgift om att skriva typ ett brev av saker vi har lärt oss den här trimestern.  Jag började på det och ska skriva klart det i helgen tror jag.  På web page design gjorde vi absolut ingenting, så jag snackade lite med Charlie och Shannon och jag satt även och kollade på svenska hemsidor.


Efter skolan ringde jag och skulle fråga om Paul kunde hämta mig, men precis när jag pratade med honom så kom Niki och frågade om jag ville ha skjuts hem.  Så hon skjutsade hem mig.  Hemma gjorde jag inget, Haley kom med Jack och Paul kom senare med lite mat från Baesler's.  När jag hämtade posten så var det ett stort paket från Sverige där, mamma och pappa hade skickat godis och ett halsband.  Tack :)  Jag åt det snabbt och en kompis som heter Chris kom och hämtade mig vid 7, vi åkte hem till honom för han skulle lämna någon grej där.  Hans mamma hade precis lagat mat så vi åt lite mer där.  Vi åkte sedan hem till en som heter Austin och där stannade vi över natten.




Imorse vaknade vi vid 7.45, gick upp och åt lite munkar till frukost haha.  Vi åkte sedan till skolan för att det var en pingisturnering för alla som ville spela.  Det kostade 15 dollar och man fick en t-shirt.  Jag spelade verkligen inte bra, pingiskunskaperna har rostat sönder..  Jag vann alltid första setet men torskade de nästa två i alla matcher jag spelade..  Menmen, det är en kille i skolan vars mamma har spelat pingis-OS och hon bodde i Sverige ett tag.  När hon var där och spelade så var J-O Waldner 10 år haha.  Hon bodde i Vällingby och spelade för Ängby SK pingis.  Det är typ 20-30 minuter från var jag bor i Sverige, så det var coolt!  Vi var i skolan från 9-1 och sedan åkte vi hem, Austin skjutsade hem mig.  Ikväll ska jag till St. Pats och lira fotboll tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar