Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 29 februari 2012

Vaaaarmt!!! :)))))

Igår kväll snackade jag i två timmar med Oscar.  Det var typ en månad sen sist, så det var kul!  Idag vaknade jag vid 6.15, men kom inte upp förrän 6.50.  Jag var otroligt trött eftersom att jag la mig för att sova vid 12.30 igår kväll/natt.  Jag gick upp och gjorde mig klar för skolan.  När jag gick ut blev jag chockad, det var ca 15 grader celsius ute vilket var otroligt skönt!  Kom till skolan vid 8 och gick till klassrummet.  På web page design lärde vi oss lite nytt och jag listade ut hur man börjar göra filmer och animeringar.  Jag gjorde en animering med fyra olika bilder, det var en gubbe som såg olika ut bara för jag har inte lärt mig än hur man gör det att se riktigt bra ut.  Vi slutade lektionen lite tidigare för att vi var på B-schema idag, det var klubbar.  I min klubb, ASTRA, fick vi reda på hur många timmar vi har volonterat och om vi hade gjort 6 timmar så fick vi en klubbtröja gratis, annars fick man den inte alls.  Jag vet inte hur, men jag hade 12 timmar.  Jag borde egentligen ha 8 timmar, dem som jag åker och volontärarbetar med hade inte fått sina.  Så jag sa till lärarna där att dem måste ha räknat in mina polares timmar på mig istället för dem.  Sedan var det engelska, jag och Jona gjorde bara klart uppgiften vi fick igår och sedan fortsatte vi med häftet med ord och deras förklaringar. På current issues pratade vi bara om vad som hänt i världen som vanligt och vi gjorde klart häftet vi fick igår.  På lunchen satt jag med samma folk som igår, ett fullt långbord och jag åt likadan mat som igår.  Resten av lektionen kollade vi bara på det vi kollade på i måndags, jag var så trött så jag satt där och halvsov..  Sedan var det sociology, vi gick igenom lite nytt och även det vi skulle ha läst i boken tills idag.  Sedan läste läraren ur boken om killen som var i ett gäng i 9 år igen i typ en halvtimme.  På sista lektionen, government, gick vi igenom del ett av kapitel ett och kollade även en video för att komma ihåg en text vi måste kunna på fredag.


Efter skolan hämtade Paul mig, det var ännu varmare då; ca 19 grader celsius!!! :)))  Vi åkte och handlade på Baesler's och påvägen dit ringde Oscar igen.  Vi snackade i typ 10 minuter.  Vi köpte grejer för att göra lasagne, för Paul har gjort det till middag.


När jag satte på datorn såg jag att jag hade tre mail från en person och ett var att jag skulle ringa personen så snart jag kunde..  Jag ringde och det var några nyheter jag fick reda på, personen kunde inte prata mycket för tillfället för personen var påväg att sätta sig på ett flygplan så jag ska ringa imorgon igen..  Efter att jag har pratat med personen imorgon så kommer jag skriva vad det handlade om..


Nu ska jag käka middag och kolla på college basket antagligen!  Hur är vädret där hemma? ;)

1 kommentar:

  1. Här pendlar det mellan -10 och +7, snö och sol, men det känns lite som april just nu :-)

    SvaraRadera