Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 23 februari 2012

Finals week har börjat...

Onsdag..  Vaknade vid 6, gick upp vid 6.40 och fixade allt för skolan.  Kom till skolan vid 8 och gick in i klassrummet för speech och pluggade lite eftersom att jag hade min final där igår.  Jag trodde att det skulle vara skitsvårt, men det var det inte.  Det var allt som hade varit på tidigare test, bara det att det var lättare den här gången eftersom att det var mulltiple choice på allt.  Efter att alla var klara så började vi med "oförberedda tal".  För nån eller några veckor sedan fick vi i uppgift att komma på våran egna idé med såna tal, så igår valde läraren mellan alla gruppers idéer.  Hon gick igenom alla, men tillslut sa hon vilken hon valde och det var min grupps idé som hon gillade bäst.  Så det var typ 4 stycken som gjorde sina igår.  Sedan var det geometri, läraren delade ut övningshäften med grejer från alla kapitel.  Jag kollade inte ens på det eftersom att jag inte skulle göra den klassens final.  Det var sedan kemi, vi gjorde inget därinne.  Dem som ville kunde plugga, men man behövde inte göra något.  Jag pluggade lite, vi får ha ett papper med anteckningar på kemins final så jag jobbade med det.  Lunchen var som vanligt.  På historian fortsatte vi titta på Forrest Gump och gjorde inget mer än det.  På web page design hade vi final, det var 20 frågor multiple choice och sedan skulle vi även mixa två personers ansikten i Photoshop.  Man fick reda på hur många rätt man hade direkt eftersom att vi gjorde den på datorn.  Jag hade alla rätt.  Sedan kunde man göra lite vad man ville.


Efter skolan hämtade Paul mig, vi åkte till hans kontor i typ 20 minuter och sedan åkte vi till ett ställe som heter Tumbleweed och åt.  Det var en restaurang med amerikansk/mexikansk mat.  Jag åt en stor burrito med ris, den var riktigt god!  Sedan åkte vi till Sam's Club, en affär typ som Sveriges Martin Olsson tror jag.  Paul skulle kolla på tv-apparater och en kamera.  Han ska köpa en ny tv och en ny kamera eftersom att sådant blev snott i inbrottet.  Jag mådde inte alls bra, men han ville bara åka och kolla i pantbanken om dem hade fått in något sånt och sedan åkte vi hem.  Hemma skulle jag plugga lite, men somnade i sängen medan jag pluggade historia... som vanligt..  Vaknade vid 12, borstade tänderna och gick sedan och sov på riktigt.




Torsdag..  Vaknade vid 6.10 och gick upp 6.45, gjorde mig klar för skolan och sedan åkte vi.  Kom till skolan vid 8, gick till klassrummet och pluggade inför historians final.  På speech fortsatte vi med talen idag, jag gick som nummer 7 idag.  Man skulle säga ett nummer mellan 1-32 och varje nummer hade ett ämne, jag valde 14 och fick ämnet musik.  Pratade om det i en minut, på slutet drog jag bara ut på det för att få full poäng för tiden.  Det var 20 stycken som hade sina idag.  På geometrin var det final, vi hade vikarie vilket var konstigt när det är det viktigaste testet i kursen.  Jag och en till i klassen gjorde inte det testet.  Det var ett multiple choice test i matte, skumt..!  Aja, jag pluggade lite mer till historian.  På kemin skrev jag mer på det vi får ha på testet, vi började även kolla på Hitta Nemo, haha.  Mitt under filmen kom en s.k. student worker med en lapp om att jag skulle till min counselor, jag hade skrivit upp mig för att byta en klass.  Så nu är mitt schema för nästa trimester: 1. Web Page Design 3  2. English 11 2  3. Current issues & problems  4. Sociology  5. US Government.  Jag bytte bort geometri 2, ville inte ha det.  Gick sedan tillbaka och tittade på filmen.  Lunchen var ungefär som vanligt bara det att jag inte hade någon macka, så jag gick och köpte en banan och ett äpple, jag hade med mig nötter, två granola bars och en flaska vatten.  På historian var det final test, det var 95 multiple choice-frågor och en short answer värd 5 poäng.  Det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle göra, kändes det som i alla fall.  Efter att alla var klara så lämnade vi tillbaka våra böcker.  Sista lektionen, web page design, visade vi bara ansiktsmixen vi gjorde igår och sedan kunde vi göra vad vi ville.  Mitt i lektionen hade vi brandövning, så vi var tvungna att gå ut och vänta på att få gå in igen.  Brandlarmet här är jättedåligt, jag trodde inte ens att det var ett brandlarm som gick igång för man hörde det knappt i klassrummet.  På den lektionen skrev jag klart anteckningarna för kemin, så jag behövde inte ta hem det.


Efter skolan skjutsade Niki hem mig.  Hemma har jag tittat på tv, gått ut med hundarna och försökt komma ihåg så mycket som möjligt av vad jag gjorde igår, haha.  Ikväll kommer det nog inte hända något spännande, kommer nog bara vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar