Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 9 februari 2012

Inför hela klassen

En vanlig dag..  Vaknade vid 5 imorse efter att ha somnat igår kväll med datorn i sängen, skickade iväg ett mail som jag hade skrivit och tänkt skicka precis innan jag somnade.  La mig sedan och sov igen tills 6.15, men kom inte upp förrän 6.50.  Jag gick upp och fixade lunch och gjorde mig klar för skolan. Kom dit runt 8, tog mina grejer och gick till klassrummet.  På speech gjorde jag lite av kemiläxan innan och efter uppgiften vi fick att göra.  Vi skulle hitta på sex olika grejer som vi skulle "källcitera" i en text.  Det behövde bara vara en mening.  Efter den lektionen var det dags för geometri, inga konstigheter därinne inte.  Gick igenom läxan, fick nya anteckningar, och fick uppgifter i boken.  Vi hade dock en lite annorlunda grej, vi skulle klippa ut trianglar från papper och hitta balanspunkten på dem.  Inte direkt något man behöver kunna, men läraren tyckte väl att det skulle vara en rolig aktivitet.  Gick sedan till kemi, jag fortsatte lite med läxan vi hade men den var tydligen inte tills idag.  Vi gjorde ingenting som har med kemi att göra idag, det vi gjorde hela lektionen var att städa labbet.  Man fick 20 poäng som går in på betyget för att städa ur och fixa 4 lådor med material och sedan fick man 5 poäng för varannan låda man fixade efter det.  Jag städade ur och gjorde iordning 9 lådor.  Den lektionen gjorde vi inget mer på.  Till lunch åt jag det som jag normalt äter och satt med samma personer som vanligt.  Sedan till historia, vi gick igenom del 1 & 2 i arbetshäftet vi hade och sedan fick vi jobba med 3 & 4 ett tag.  Läraren kunde inte hitta mitt projekt om 60-talet på sin dator, så jag tog med mig usb-minnet till klassen idag så att hon kunde ladda över det igen.  Hon betygsatte det och jag fick full pott.  Hon tyckte att det var så bra så att hon visade upp mitt arbete inför hela klassen på storskärm med projektor.  Hon har inte visat någon annans, så det var lite kul.  Lektion fem, web page design, hade vi vikarie i.  Vi skulle bara fortsätta att jobba med våran uppgift vi började med igår eller förr i går eller när det var.  Jag var klar, så jag gjorde klart historian eftersom att jag inte hann klart med det på lektionen.  Med 15 minuter kvar av lektionen var jag klar och då rullade jag mig ner till Charlie och Shannon och satt och snackade med dem ett tag.

Efter skolan hämtade Paul mig, vi åkte till Subway och åt lite och sedan till hans kontor.  Jag gjorde klart kemiläxan och han behövde göra lite grejer.  Vi åkte sedan och handlade lite innan vi åkte hem.  Hemma gick jag ut med Jay medan Paul fixade mat, hamburgare.  Vi glömde köpa bröd, så jag åt bara burgaren med ris, tomat och lök.  Efter maten gick jag och skrev mitt tal tills på fredag, så imorgon behöver jag skriva min outline och sedan är jag klar att hålla talet.  Jag fick lite hjälp av Andreas och Ebba (två andra utbytesstudenter) med att skriva mitt tal.  Jag fick idéer från Andreas genom en uppsats han skrev om det och jag har Ebba som en källa i en fråga som jag har med.  Tack hörrni!  Nu är jag otroligt trött, så jag ska lägga mig och sova.  God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar