Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 21 februari 2012

Det blev inte så.....

Skön dag..  Vaknade vid 6.10, gick upp vid 6.40 och gjorde lunch och gjorde mig klar för skolan.  Jag har nu blivit förkyld igen.....  Kom iväg hemifrån vid 7.40 och kom till skolan vid 8.  Gick till lektionen, speech, men jag hade även med mig historiagrejerna så att jag kunde göra klart historialäxan där.  På speechlektionen pratade vi om vad som behövs vetas inför finals som börjar imorgon.  Det gick snabbt, så jag hann göra klart historialäxan.  Sedan var det geometri, läraren gick igenom uppgifter som hon inte hade sagt att vi skulle göra.  Så antingen glömde hon säga att vi skulle göra det, eller så tänkte hon att det var till en annan klass.  Aja, sen skulle vi skriva anteckningar och vi fick uppgifter att göra i boken.  Jag fattade inte riktigt hur man skulle göra och jag kände inte för att fråga, så jag satt och snackade med Jona och Charlie istället, dem fattade inte heller.  Sedan var det kemi, vi gjorde egentligen ingenting där.  De första 25 minuterna pratade läraren om hur hennes son kom 7a i staten i brottning för high school, men att han borde ha vunnit matchen han åkte ut i.  Han dominerade tydligen matchen tills det var 5 sekunder kvar och då vändes hela matchen och den andra snubben vann.  Det var några i klassen som frågade om hur det hade gått för honom.  Jag började sedan skriva anteckningar på ett papper som man får ha på finals i den klassen, kommer ta en ganska lång tid att göra klart. Lunchen var som vanligt, satt med samma folk och åt likadan "mat".  På historian lämnade vi in läxan och sedan fick vi ett litet anteckningskort som vi kan ha på finals i den klassen, det är 4x6 inches vilket är ca 10x15 cm tror jag, som vi får skriva så mycket som möjligt på.  Jag ska försöka fylla det så gått det går, men vi får se hur mycket jag orkar göra..  I slutet av lektionen började vi titta på Forrest Gump, så vi ska titta på den under veckan när vi inte har prov där inne.  Sista lektionen, web page design, gick vi igenom finals vilket tog 5 minuter och sedan gjorde vi inget mer.  Så jag satt bara och snackade med några.  Jag tänkte skriva på historialappen, men det blev inte så..

Efter skolan kom Paul och hämtade mig och vi åkte till hans kontor.  Men på parkeringen träffade vi Mark, hans mamma jobbar i samma korridor som Paul, och han frågade om jag ville komma och käka på en kinarestaurang med honom, Charlie och Bradley.  Så jag gjorde det, jag och Mark åkte dit och vi träffade Charlie och Bradley där.  När vi kom in i restaurangen satt det typ 15 poliser där och käkade, haha.  Jag käkade kyckling med cashewnötter, det var gott!  Vi satt där ett tag och bara snackade och sedan skjutsade Mark hem mig.  Hemma tänkte jag skriva på historialappen och kemipappret, men det blev inte så igen..  Det blev att kolla på tv och sitta med datorn............  Jag kommer bara få ångra det senare antagligen..  Har inte gjort något mer idag, nu ska jag sova. God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar