Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

fredag 10 februari 2012

Weatherford igen

Torsdag..  Kom inte upp förrän 6.50, gjorde min lunch och fick skynda på lite så att vi kunde komma iväg i tid.  Kom till skolan vid 8 och gick till klassrummet.  På speech var det två stycken som höll sina tal, det var för extrapoäng igår.  Dem båda höll sina tal om vem man ska rösta på till president, an av dem hade Ron Paul och den andra hade Mitt Romney.  Sedan höll vi en typ debatt om presidentvalet och man fick ställa frågor till dem båda om vad dem tycker inom olika frågor.  Sedan geometri; gick igenom läxan, fick anteckningar och nya uppgifter att göra.  På kemin skulle vi göra klart arbetsbladen vi hade, blev klar med dem tidigt och sedan satt vi alla och bara snackade.  Det var en skön lektionm, för vi gjorde i stort sett ingenting.  Lunchen var som vanligt med samma människor.  På historian jobbade vi med arbetsbladen igen och sedan snackade jag med Mark, Austin, Patrick och Brock.  Web page design var också nice, vi skulle göra klart det vi jobbat med i några dagar och sedan skulle några visa sina grejer hur man gör dem.  Jag satt bara längst bak i klassrummet med Charlie och Shannon och gjorde ingenting på hela lektionen.

Efter skolan hämtade Paul mig, vi åkte till hans kontor och fixade det sista med min returneeansökan och sedan åkte vi till UPS och lämnade in det för att skickas.  Vi skickade det med nästa dag-leverans.  Vi åkte sedan och hämtade Nick, skjutsade hem honom och åkte sedan till Brazil och åt.  Jag åt pasta fetuccini tror jag det hette.  Vi kom hem vid 9 och då började jag handskriva mitt tal från datorn, jag somnade medan jag skrev det.  Paul väckte mig vid 12 och då satte jag mig och skrev klart det innan jag la mig och sov.


Vaknade idag vid 6, gick upp vid halv 7 och gjorde lunch och gjorde mig klar för skolan.  Började skriva min outline för talet i bilen.  Kom till skolan vid 8, tog mina grejer och gick till klassrummet och fortsatte skriva.  Man skulle lämna in dem när lektionen började, jag lämnade in min 10 minuter senare och får poängavdrag för att ha lämnat in den sent..  Det var tre eller fyra som hade sina tal idag, men jag hade inte mitt.  På geometrin hade vi halvtidstest för kapitel 5 tror jag, fick läxa till måndag och gjorde den efter testet.  På historian fick vi nya platser och sedan gick vi igenom lite mer av arbetsbladen. På kemin fick vi arbetsblad att träna på inför testet på måndag, läraren använder alltid det jag gör som "facit" för att jag har tydligen alla rätt typ varje gång haha.  Lunchen var som vanligt.  Web page design, vi gjorde absolut ingenting idag, satt bara där och snackade.  Läraren gav oss inte ens något att göra.  Schemat idag var annorlunda, vi hade 40-45 minuters lektioner och lektionerna var 1-2-4-3-5.  Vi gick till homeroom och var där i typ 45 minuter innan vi gick till gympasalen för att Steve Weatherford kom idag också.  Skolan tar emot honom som om han är presidenten eller nåt.  Vi slutade vid 3.30 istället för 3.15.

Efter skolan hämtade Parker mig, han skjutsade hem mig och hemma har jag kunnat sitta och kolla på tv för första gången den här veckan.  Ikväll ska jag till vara med några kompisar och vet inte riktigt vad vi ska göra.  Ska nu gå ut med hundarna, tjarrå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar