Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 15 februari 2012

ISU mot ISU

Tisdag..  Vaknade vid 6.15, men kom inte upp förrän 6.55..  Gjorde mig klar för skolan och sedan åkte vi.  Kom till skolan vid 8, det var ganska mycket snö ute men det var ändå inte försenad skoldag.  Det bestämdes i måndags att jag skulle vara tvåa att hålla tal i speech class.  Jag var efter en som hade, jag tror, det sämsta talet jag någonsin hört.  Så även om mitt inte var bra så lät det bra efter att alla hört talet innan mitt, haha.  Det gick väl som jag trodde, inte jättebra men inte jättedåligt heller.  Det var sedan geometri, vi fick ett arbetsblad att träna med.  Det var för mycket prat i klassrummet, så läraren bestämde att vi var tvungna att göra det och lämna in det för ett betyg..  Jag hann inte klart med allt, hade typ två eller tre uppgifter kvar.  Tredje lektionen, kemi, gick vi igenom lite nytt och fick arbetsblad på det.  Det var ganska lätt.  Vi gjorde inget mer den lektionen.  Till lunch åt jag det jag brukar eftersom att jag tar med mig likadan lunch varje dag.  Historia, där hade vi test över kapitel 21.  Det gick nog inte jättebra, men jag hade inte direkt pluggat heller..  Sist, web page design, är det ju inte tillåtet att vara inne på internet.  Så vi fick en uppgift att göra har jag för mig.

Efter skolan hämtade Paul och Nikc mig, vi åkte och släppte av Nick hemma och sedan åkte vi och åt kinamat.  Paul skjutsade mig sedan till Charlie, jag gick nämligen på Indiana State University mot Illinois State University med honom, det var en basketmatch.  Så man kan säga att det var ISU mot ISU, haha.  Vi träffade två polare där som vi satt med.  Det var en rätt bra match, Indiana vann med 83-77 i övertid.  Det var ungar som gick runt och kastade upp ihoprullade tröjor på läktarna och en av dem jag satt med känner typ alla som gjorde det, så vi fick en tröja var.  När det var 1.3 sekunder kvar innan övertid så stod det 73-73 och Indiana hade två straffkast, men han missade båda och därför gick det till övertid.  Kom hem vid 10 och gick och sov vid 11.


Imorse vaknade jag och kom upp likadant som igår, jag är för trött på morgnarna..  Jag gick upp och gjorde mig klar och kom till skolan vid 8.  Det var inte lika mycket snö ute idag.  På speech så satt jag bara och lyssnade på andra som hade sina.  Skönt att ha mitt klart.  På geometrin hade vi test, gick inte alls bra.  Det känns som att det kan bli det värsta resultatet jag någonsin fått i skolan..  Jag gillar inte dem lektionerna, det är konstig matte som jag aldrig har haft förut..  Jag tror att jag ska försöka byta geometri del 2 nästa trimester till något annat.  Aja, sånt som händer.  På kemin fick vi ett arbetsblad på sånt vi lärde oss igår, det var svårare idag.  Det tog nästan hela lektionen, så vi gjorde inget mer efter det.  Innan jag gick till lunchen så "optade" jag ut ur geometry final nästa vecka, jag känner att jag kommer få ett jättedåligt resultat på det så jag vill inte göra det.  Eftersom att jag bara har missat en dag så kan jag göra det, förra trimestern gjorde jag så med engelskan.  Lunchen var som vanligt, likadan mat och samma personer.  På historian gick vi bra igenom en del av arbetshäftet vi fick igår.  Sedan var det web page design, vi fick två uppgifter att göra som två i våran klass hade gjort.  Det var rätt lätt, så jag gjorde lite mer i arbetshäftet från historian.

Efter skolan gick jag till Julians och Adams skåp för att jag skulle åka och volontärarbeta med dem.  Vi åkte till "djurhemmet" för hemlösa djur.  Vi rullade bara tidningar som dem sedan ska använda på golvet i burar för djuren.  Vi klappade också några hundar som var sjukt gulliga.  Efter att ha varit där i två timmar så gick vi för att få våra papper ifyllda på att vi har gjort det.  Dem sa att det var någon som kom in med en gris idag, personen hade hittat grisen springa med en labrador vid en väg, haha.  Dem gav den namnet Preston.  Julian och Adam skjutsade sedan hem mig och hemma har jag tittat på tv, gått ut med hundarna och ätit middag.  Ikväll ska jag nog gå och sova vid 10.  Jag kommer lägga in bilder från basketmatchen senare.

1 kommentar: