Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 25 februari 2012

NBA Slam Dunk Contest

Vaknade idag vid 11, men gick inte upp förrän 1-1.30 eller nåt sånt..  Kollade lite på tv, åt lite frukost och kollade lite mer på tv.  Jag gick och tränade vid 2.15, när jag var klar kändes det som att jag skulle spy så jag antar att jag tog i rätt bra.  Vid 3.30 skjutsade Paul mig till Hulman Center, ISU hade basketmatch och jag gick på den.  Jag skulle köpa en biljett för 5 dollar, men Jaime hade en extra biljett som hon kom och gav till mig.  Så då sparade jag ju 5 dollar, det var schysst!  Det var en ganska bra match, men ISU torskade med 1 poäng.  Slutresultatet var 60-61.  Efter det åkte vi och åt på Rick's Smokehouse. det var rätt gott.  Tanner och Ryan hade inga pengar så dem köpte ingen mat, men ägaren för restaurangen kom ut med en gratis måltid var åt dem.  Dem blev sjukt glada för det, skulle jag också blivit då det dem fick kostade 10 dollar.  Efter det skulle vi bowla, det blev lite missuppfattning så jag, Charlie och Tanner åkte till en bowlinghall i södra Terre Haute men vi skulle till en i norra..  Så då åkte vi tillbaka, vi fick vänta ett tag på att få två banor bredvid varandra.  Vi var 8 stycken som bowlade, det gick inte speciellt bra för någon av oss..  Charlie skjutsade sedan hem mig och Tanner.  Nu tittar jag på "NBA Slam Dunk Contest" på tv, det ska bli kul att se.

1 kommentar:

  1. Var det en stor bowlinghall? När du kommer hem ska du spela i 3-mannaligan med mej och Micke. Tänkte laget ska heta FUBAR. Sen blir det antagligen 2-manna också. Så det är bra att du tränar lite :-)

    SvaraRadera