Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 13 februari 2012

Träna!!

Träning..  Vaknade idag vid 6.05 tror jag, men kom inte upp förrän 6.45.  Fixade lunch och gjorde mig klar för skolan.  Kom dit vid 8, klockan ringde medan jag tog mina grejer ur skåpet.  På speech fortsatte vi med talen, jag tror att det var 5-6 stycken som gjorde idag.  Jag gjorde inte, men det är redan bestämt att jag ska göra som andra person imorgon.  Inte taggad!!  Till geometri, vi gick igenom läxan, fick anteckningar för två delar av kapitel 5 och sedan fick vi arbetsuppgifter för båda delarna.  Jag blev klar med allt i skolan, så det blev ingen matteläxa för mig idag heller, skönt!  Gick med Ali som vanligt mellan andra och tredje lektionen, vi är i samma matteklass och vi har tredje lektionen i samma korridor.  På kemin hade vi ett test på det vi tränade på i fredags, läraren hann rätta dem innan vi slutade och jag hade ett fel utav typ 25-30 eller något.  Vi gjorde inget mer den lektionen, blev klar runt 11.30 tror jag och sen satt jag bara där och gjorde ingenting.  Lunch var som vanligt, samma personer och likadan "mat" som vanligt.  Sedan till historia, vi gick igenom resten av arbetshäftet och sedan kollade vi på en typ informationsfilm om 70-talet eller vad det nu var.  Under den lektionen var det "Code Yellow" vilket betyder att det är droghundar som går runt och luktar i korridorerna om det finns droger i någons skåp.  Sedan till web page design, vi fick två uppgifter att göra som några från andra klasser hade gjort.  Blev klar med dem runt 3.  Den här veckan är vi inte tillåtna att använda internet för att det är typ två olika klasser som har stora prov via internet eller nåt, men såklart gick dem flesta in på internet i alla fall.  Jag gjorde inte det, jag satt bara och snackade med Charlie och Shannon som vanligt.

Efter skolan fick jag skjuts hem av Niki.  Hemma tittade jag på tv och läste igenom mitt tal lite.  Vid 6.15 åt jag lite mat och sedan skjutsade Paul hem mig till Adam och Julians hus, jag skulle nämligen åka med Adam till skolan för att träna i gymmet.  Nästa års fotbollslag har träning, så årets seniors behöver inte komma men jag, Adam, Clayton och Ricky tränar i alla fall.  Jag började idag men dem andra har nog gjort det ett tag.  Efter en timmes styrketräning var det inomhusfotboll, vi delades upp i fyra lag och alla mötte alla två gånger.  Det var riktigt roligt, så jag tror att jag ska gå på träningarna på måndagar och onsdagar för att dem dagarna är det både styrketräning och fotboll.  Vi seniors behöver ju såklart inte göra vad tränaren säger, vi kan göra vad vi vill.  Så Adam, Clayton och Ricky hade typ deras egna schema som vi gick efter.  Jag åkte sedan hem till Adam och väntade på att Paul skulle hämta mig.  Det började snöa idag på eftermiddagen, så jag hoppas att vi får två timmars sovmorgon imorgon! haha.  Hemma igen åt jag lite, duschade och nu ska jag sova.  Tjingeling och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar