Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

fredag 24 februari 2012

Sista dagen

Sista dagen för den här trimestern..  Vaknade vid 6.10 men kom inte upp förrän 6.50..  Gick upp och gjorde mig klar för skolan, kom dit precis när första klockan ringde.  Vi hade homeroom i 1h 20min, men mitt i gick vi till aulan för att det var "black history assembly".  S.k. African-Americans i skolan pratade om deras historia i Terre Haute.  Det var rätt tråkigt, det höll på i typ en halvtimme.  Vi gick sedan tillbaka till homeroom och var där tills halv 10.  Jag snackar bara med två personer därinne och det är Charlie och Ali, alla andra är tråkiga.  Schemat idag var konstigt, det var: Homeroom, First hour, Third hour, Second hour, Fourth hour, Fifth hour.  Efter homeroom gick vi till första lektionen, speech för mig, vi fortsatte och blev klara med talen.  Sedan gjorde vi inget mer.  Sedan till kemi, där hade vi trimesterns sista final.  Det var 50 multiple choice-frågor, blev klar med det med ungefär 20 minuter kvar.  Vi fick lunch vid 11.41, det var C och D lunch typ samtidigt så det var fullt i kafeterian..  Jag åt det vanliga, satt med samma personer vid samma bord.  Vi gick sedan tillbaka till kemin för att ta närvaro så att ingen hade lämnat skolan och vi fick reda på testresultatet.  Jag fick 37/50 på mitt test.  Sedan gick jag till geometri, hade vikarie för att ta närvaro.  Jag satt bara och snackade med Ali, Charlie, Jona och några andra.  Vi lämnade också tillbaka boken.  Historia, vi kollade på Forrest Gump och fick reda på vad vi fick på våran final där, jag fick B- på den.  Får troligtvis ett B i kursen.  Sist web page design, gjorde inget där heller.  Snackade bara med några. Vi slutade halv 3 och jag fick skjuts hem av en snubbe som heter Nickohli.  Hemma har jag gått ut med hundarna, kollat på tv och hoppas på att göra nåt kul ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar