Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 5 februari 2012

Superbowl

Fullspäckad dag.. Vaknade vid 9 för att gå upp och fixa allt som behövde fixas för kvällen. Jag och Paul åkte till Wal Mart och köpte allt som behövdes för mat. När vi kom hem började jag direkt att göra köttbullar. Det tog mig några timmar att göra dem. Jag stekte 14 av dem, men det tog så lång tid så vi la dem i någon slags kokare och lagade dem i den istället. Då kunde man göra många fler samtidigt och det gick bättre. Innan jag började med dem så var jag tvungen att ringa och rådfråga mamma lite, haha. Det var kul att prata med föräldrarna igen eftersom att det var några månader sen. De flesta kom vid 4-tiden och några kom lite senare än så. En kom vid 6 pga. att hans syster tog bilen så att han inte kunde åka förrän hon kom hem. Vi började äta innan han kom men vi hade knappt börjat äta när han plingade på. Halv 7 var det "avspark" i Superbowl. Det var faktiskt en ganska bra match, men jag var inte direkt för något speciellt lag. Jag var taggad på att se en massa roliga reklamer, men det var bara några stycken av dem. Den roligaste reklamen enligt mig var för m&m. Jag tänkte göra svenska pannkakor till alla också, men det blev inte så. Vi alla satt nere och kollade men några tittade i och för sig inte på matchen, dem spelade biljard istället. Matchen var slut vid 10, New York Giants vann så jag hoppas att Steve Weatherford kommer till skolan med pokalen i veckan! När matchen var slut drog alla, dem hjälpte mig att städa vilket var schysst. Nu ska jag sova, borde lagt mig när dem andra drog egentligen.. God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar