Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 4 februari 2012

Lazer tag

Rolig dag.. Vaknade vid 6 för att jag tänkte duscha och sånt innan skolan, men somnade om och kom inte upp förrän 6.50.. Fick då stressa upp för att fixa lunch och göra mig klar för skolan, jag hann t.o.m. duscha. Kom till skolan vid 8 och gick till klassrummet. Jag behövde göra klart historialäxan som var till fjärde lektionen, så jag gjorde den på första lektionen. Vi gick till bibblan för att kolla upp källor och sånt till talet som ska vara klart på fredag. Men eftersom att jag hade histiorialäxan så gjorde jag den istället. Blev klar typ en minut innan klockan ringde. Sedan gick jag till geometri, där var det test och vi hade vikarie. En gammal, bitter liten tant. Testet gick nog ok tror jag, jag suger på det som var i slutet av testet. När vi var klara skulle vi lämna in allt vi gjort i kapitel 4 för att få poäng för det. På kemin fick vi nya arbetsblad på sånt vi gick igenom torsdags, det var två stycken med båda sidor av bladen fyllda med uppgifter och vissa är svåra. Dem är tills på måndag. Till lunch  åt jag bara det vanliga. På historian gick vi igenom lite från det där häftet med arbetsblad men vi lämnade inte in det, så jag kämpa med det lite i onödan första lektionen.. Sista lektionen, web page design, kollade vi bara på en film om facebook och Mark Zuckerberg. Det var inte Social Network, det var från BBC eller nåt sånt.

Efter skolan hämtade Paul mig, vi åkte och åt på Subway. Jag åt en foot long flatbred med Italian B.M.T. och det var gott. Alla mackor utom en sort kostar 5 dollar hela februari, så jag kommer nog äta på Subway en del den här månaden. Vi åkte till Baesler's och sedan hem. Tanner hämtade mig vid 6 eller åt sånt och vi åkte sedan till Mark. Därifrån åkte vi till södra Terre Haute för att spela lazer tag, vi kom dit vid 7. Hälften av gruppen vi skulle spela med kom en kvart senare. Vi bestämde oss för att spela vid 9 istället för att det var något speciellt, man fick 4 spel och en gratis dricka för 20 dollar. Så medan vi väntade åkte vi till köpcentret och bara fördröjde tiden. Vi kom tillbaka vid 9 och det var fullt med människor där då. Vi fick spela våran första match vid halv 10 tror jag. Sedan satt vi där och snackade tills nästa spel, vi fick spela vid halv 11 eller nåt. Efter det spelet drog vi därifrån för att annars skulle vi varit där tills typ 3 på natten. Jag gav mitt band som man var tvungen att ha till en kompis vi mötte där så han hade två band, det var olika färger för olika grupper. Vi tänkte åka till ett pizzaställe, men det stängde vid 11. Så jag och Bradley åkte till ett McDonalds och mötte Mark, Tanner och Jaime. Charlie och Austin kom också. Där var vi ett tag och sedan åkte vi hem och jag kom hem vid 1. Sedan gick jag och sov.


Idag vaknade jag vid 10, ska spela fotboll vid 2 men ska se två matcher innan så jag ska dit vid 12. Sedan måste vi städa och sånt för att det kommer en massa folk hit för Superbowl imorgon. Nu ska jag käka frukost, tjarrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar