Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 5 februari 2012

Inomhusfotboll

Som sagt, vaknade vid 10. Gick upp och värmde några frysta pannkakor till frukost. Paul och jag åkte för att lösa in en check åt honom och sedan tänkte vi handla, men han körde mig till stället jag spelar fotboll på istället för att klockan blev 12. Jag kom dit när andra halvlek började för Mark och Bradleys och deras lag. Dem vann sin match med typ 7-2 eller nåt. Sedan spelade tjejerna, dem hade bara 5 spelare från början så jag spelade målvakt för dem. Jag fick göra några svåra räddningar och i halvtid stod det 1-1. I halvtid kom också deras sista spelare, så då sa domaren att jag inte fick spela längre. Det är för att det ska vara rättvist att man ska bara ha sina egna spelare i laget. Om man bara har 5 spelare där så får man låna in någon. Dem förlorade tillslut med 4-1 tror jag. Min match började kl 2. Jag spelade målvakt de första 10 minuterna och jag släppte två mål. Ricky var målvakt sista 10 i första halvlek. Jag tror att vi ledde med typ 7-2 i halvtid. Chris var målvakt hela andra. Av någon anledning blev det andra lagets målvakt "pissed off" på mig, jag stod bara framför honom när vi hade press på dem och då armbågade han mig i ryggen och sa "get away from me" haha. Så då fortsatte jag ju såklart att stå där och stressa honom extra mycket när han skulle ta bollen vilket gjorde honom ännu mer frustrerad, jag gillar inte den snubben för att han tror att han är så cool och bra men han är en fjant som inte är bra alls. Jag har mött honom ett par gånger nu i olika turneringar. Vi vann matchen med typ 18-2 eller nåt, domaren slutade sätta mål på tavlan efter 10 så jag vet inte exakt resultat. Jag fick sedan skjuts hem av Ricky och hemma hjälpte jag Paul att städa, jag dammsög nästan hela övervåningen utom några rum. Jag chattade med mamma så jag fick recept på köttbullar och pannkakor som jag ska göra tills imorgon när jag har mellan 8-11 kompisar som kommer för Superbowl. Resten av dagen har jag bara varit hemma och inte gjort något. Jag vet inte vad som hände med min fot när jag spelade fotboll, men insidan av hälen är svullen, blå och det gör ont bara jag rör det.. Hoppas det går över snabbt! Nu ska jag sova, god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar