Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 12 februari 2012

Inbrott..

Lördag..  Vaknade vid kvart i 10 för att jag skulle gå upp och se Everton mot Chelsea på tv.  Jag åt frukost till det, en skål med mjölk.  Vid kvart över 11 gjorde det dumma beslutet att äta en fylld munk, 45 minuter innan jag skulle spela match..  Jag hann inte se hela matchen, för Ricky hämtade mig vid kvart i 12.  Men när jag åkte hemifrån ledde Everton med 2-0 vilket också blev slutresultatet.  Det var sista matchen i Wabash Valley, vi mötte det tredje bästa laget i "turneringen".  Vi spelade bara med en målvakt och tre utespelare, för två av våra spelare kom inte.  Så vi var en mindre på planen hela tiden.  Dem ledde med 3 mål ett tag, men när första halvlek var slut hade vi ledningen.  Vi gjorde mål när det var mindre än en sekund kvar av första halvlek, precis när bollen gick in ringde slutsignalen.  Resultatet var 6-5 till oss.  Jag var målvakt i första halvlek och Evan i andra.  Andra halvlek dominerade vi totalt, jag tror att slutresultatet blev 16-7 eller något sånt.  Efter matchen skjutsade Ricky hem mig, jag gick ut med hundarna och sov lite.  Paul skjutsade mig till Tanners hus, därifrån åkte jag med Charlie hem till honom.  Från Charlie åkte vi sedan till St. Pats för Charlies "födelsedagsfest", det vi gjorde var mest spela basket, fotboll och amerikansk fotboll.  Dem bjöd på pizza och typ chokladtårta också.  När vi spelade amerikansk fotboll spelade vi 2 mot 2 och 3 mot 3, en tackling var att man touchade någon med båda händerna.  Jag spelade mest QB och dem blev imponerade hur bra jag kunde passa haha.  Tanner skjutsade hem mig och hemma duschade jag och kollade på tv.  Gick och sov vid 1.


Vaknade idag vid 12, riktigt skönt!  Åt mjölk och flingor till frukost.  Paul letade efter sin kamera, men han hittade den inte.  Han gick ner och hittade den inte där heller.  Han kom upp och gick ner igen efter ett tag och märkte då att en 42" och en 32" tv var borta och att ett fönster i Nicks rum var trasigt.  Kameran var nere sist vi komemr ihåg den.  Så vi har haft inbrott, troligtvis någon gång de tre senaste dagarna.. :(  Jag hjälpte Paul att sätta upp en träskiva för fönstret så att det inte bara står öppet längre.  Rummet var sjukt kallt eftersom att det troligtvis har varit så i några dagar..  Jag har inte gjort något mer idag, ikväll åker vi till Bloomington för att lira match.  Den börjar halv 8 tror jag, sent för att vara en söndag tycker jag..  Men men, nu tittar jag på "The Walking Dead".  Tjarrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar