Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 1 mars 2012

Trött.. Har ingen bättre rubrik -.-

Trött..  Morgonen var precis som vanligt, vaknade samma tid, gick upp samma tid och gjorde mig klar.  Kom till skolan lite tidigare, 7.55.  Tog pennor, sudd och stift och gick till klassrummet.  Idag på web page design lärde vi oss hur man börjar göra filmer och olika bra sätt att göra det.  På slutet av lektionen kunde vi leka runt lite med det och testa göra saker själva.  På engelskan skulle vi göra klart uppgiften vi hade, men jag och Jona var redan klara.  Jag gjorde lite för government och sedan skrev jag förklaringar på ord i häftet.  Imorgon ska vi börja läsa boken; Of Mice and Men.  På current issues tittade vi på något som läraren hade spelat in om Ryssland och något afrikansk land som är i krig.  Vi skulle skriva lite anteckningar om filmen så att han såg att vi tittade, vi skulle sedan lämna in dem.  Lunchen var som den varit de senaste dagarna, likadan mat och samma människor.  Vi fortsatte bara med filmen efter lunchen.  På sociology gick vi igenom en ny del ur boken, skrev lite grejer och sedan läste läraren ur boken igen.  Boken är spännande!  Sist, government, gick vi igenom del tre av kapitel 1, kollade på ett nyhetsklipp om någon restaurang och sedan lyssnade vi på preamble som kommer vara på testet imorgon.


Efter skolan fick jag skjuts hem av Niki och hemma har jag inte gjort mycket.  Snackar med Oscar på telefon, kollat på tv och suttit vid datorn.  Jag är så sjukt lat nuförtiden, jag måste fanimej börja ut och springa eller något!  Jag håller på att somna och klockan är bara 8, är sjukt trött...


Telefonsamtalet kommer jag skriva om i helgen eller mitten av nästa vecka, för personen jag pratade med sa att jag inte skulle dela det med världen allt för mycket.  Jag har sagt det till några personer men inte speciellt många.  Så det blir lite mer väntan på det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar