Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 27 mars 2012

Cali

Kalifornien..  Gick upp och packade klart det sista vid halv 8 och vi åkte till Indy vid 9.  Där mötte jag Laura som satt och väntade, vi gick in genom spärrarna och satt därinne och väntade på planet.  Vi kunde gå på planet vid 12.10 och det åkte vid 12.40.  Jag satt bredvid Laura på planet till Chicago, det tog oss typ en timme att flyga dit.  Det planet var sjukt litet, ett säte på ena sidan och två på andra.  I Chicago mötte vi fyra till, två svenskar, en tysk och en från Schweiz.  Vi gick runt på flygplatsen tills vi kunde gå på planet.  Vi hittade två till på flygplatsen, en tysk och en från Nya Zeeland.  Vi gick på planet vid 1.55 deras tid, alltså en timme efter Indiana.  Ingen satt bredvid någon annan av utbytesstudenterna, så det var tråkigt.  Resan från Chicago till San Francisco tog fem timmar, galet jobbigt..  I SF mötte vi en massa andra och satt där och väntade på att bli hämtade av en buss.  Vi mötte två svenskar till i SF.  Med bussen åkte vi till ett köpcenter och åt, jag och några till åt typ kinamat vilket var en tabbe.  Det var inte speciellt gott och det såg inte fräscht ut..  Sedan åkte vi vidare till Twin Peaks och såg typ hela SF därifrån.  Det blåste sjukt kallt.  Efter att vi varit där i typ 10 minuter åkte vi till hotellet och fick våra rum.  Det är fyra pers i ett rum, tyvärr bara två sängar..... Jag delar rum med en svensk, en italienare och en från Nya Zeeland.  Ska upp imorgon vid 7 för att duscha och käka och sånt, bussen lämnar kl 8.30.




5 kg Nutellaburk









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar