Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 2 oktober 2011

Städa ghettot

Jag kommer inte ihåg så mycket från igår mer än att det var en vanlig dag i skolan, jag hade träning som vanligt men mina benhinnor gjorde för ont för att kunna springa... och på kvällen kollade jag på skolans footballmatch. Det var homecomingmatchen och dem mötte Lawrence North, det var den andra vinsten för våran skola den här säsongen. Jag åkte sedan hem och sov för imorse skulle jag upp tidigt.

Jag gick upp vid 7 imorse för att vi skulle åka vid 8. Laget hade volontärarbete, städa i Terre Haute. Vi fick städa i ett ghetto, det var läskigt... Vi delade först in oss i grupper om typ 6-8 och min grupp splittade sedan upp 2&2, jag gick med Tanner. Vi mötte Ricky och Adam efter ett tag och när vi gick där på gatan så var det en gubbe som cyklade förbi och vi är ganska säkra på att han sa "It is some easy money here, some eeaasy money". Vi såg ett hus som var fallfärdigt, men dörren på huset var riktigt fin, dem måste ha spenderat deras sista pengar på en fin dörr verkade det som. Några i laget såg ett hus som inte hade dörrar... Dem som anordnade det där hade donuts och sådant. Jag skäms för det, men jag åt 3 donuts, en innan vi började och två efter.  När vi städat klart kom Paul och hämtade mig och vi åkte till hans kontor innan jag skulle klippa mig, det var bättre än att åka hem först. Påvägen till stället där jag skulle klippa mig var hans frisör, så vi stannade och Paul klippte sig på en kvart. Vi åkte sedan till min frisör och det blev ganska bra, men det var inte som Barbro jag klipper mig hos hemma.. Jag var hemma tills typ 9, då blev jag hämtad och jag åkte med Chloe och hennes kompis och kollade på en film på bio. Vi såg Abduction, den var hyfsad. Micke Nyqvist, den svenska skådespelaren, var med i den filmen och hade en ganska stor roll som "the bad guy". Jag kom hem vid 12.15 och nu ska jag sova, god natt!

Ajuste, eftersom klockan är över midnatt nu så fyller Niklas 18 år. Grattis Niklas!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar