Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 6 oktober 2011

2-1, men ingen bra insats av mig...

Skolan var som vanligt idag också, förutom att under andra lektionen skulle alla juniors gå till aulan och få information om college. Seniors gick på första lektionen, men jag gick med juniors. På historian tittar vi på en krigsfilm som jag såg i 9an i skolan. Efter skolan åkte jag med hem till Julian och Adam för att ta det lugnt och fördröja tiden innan matchen. Det var dags var sectionals idag, vi mötte Vincennes Lincoln vilket var ett mycket bättre lag än jag trodde, dem har spelaren som gjort mest mål i staten den här säsongen; 54 stycken. Förstår verkligen inte hur han klarat av det, men vi lyckades hålla honom undan från att göra mål. Det var en intensiv match, vi tog ledningen efter ca 20 minuter tror jag. Clayton slog en frispark så Julian nickade in. Vi hade ledningen tills det var typ 45 sekunder kvar av första halvlek, då fick dem en hörna. Jag hade ena stolpen och stod kvar där om bollen skulle gå förbi Adam. Vi fick bort bollen lite, men dem tog tillbaka den och det kom en studsande boll mot mig som jag slog bort med axeln, det var klart och tydligt axeln! Domaren, han kan omöjligt varit 100% säker, dömde straff för hands. Jag mådde så sjukt dåligt efter det, dem satte straffen och det var 1-1 i halvtid. Jag mådde så dåligt i halvtid och behövde mycket tid för mig själv att försöka glömma det vilket tog mig typ 20 minuter totalt. Tillslut kom jag igen och försökte göra mitt bästa därute. Jacob gjorde mål någon gång under tiden jag var inne så det blev 2-1. Jag trodde att jag förstörde matchen för oss när jag fick ett gult kort med 1 minut och 30 sekunder kvar. Det var en obstruktion på mig som inte blev något så jag blev lite förbannad och ca 30 sekunder senare fick jag mitt första gula på jag vet inte hur länge. En av deras spelare hade bollen och jag sprang mot honom och försökte bryta och ta bollen, men det slutade med att jag sparkade både bollen och spelaren, men mest spelaren. Domaren gav mig ett gult kort och det kändes som att jag förstörde matchen för oss. Som tur var så lyckades vi hålla undan och vann med 2-1. Nu måste jag ladda om och glömma min prestation i den matchen, för jag spelade verkligen inte bra! När jag kom hem åt jag lite och sedan var det att borra huvudet i skolböckerna. Jag har tre prov imorgon + 2-4 läxor i engelska som också är tills imorgon. Jag hann bara med det mesta av engelskan men blev inte klar. Ska göra det sista i skolan imorgon. Det ska bli skönt med en 4-dagarshelg nu. Det är "fall break" så vi är lediga fredag-måndag, kommer bli såååå skönt!! Nej nu är det för sent att vara uppe, god natt!

Någon tog bilder med min kamera, men jag vet inte vem. Det var inte speciellt många eller bra bilder... Men lägger upp två i alla fall.


Uppradade innan matchen

Vi springer alltid från bänken till publiken när vi har spelat match, här gör vi det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar