Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 25 oktober 2011

Inte mycket europeisk fotboll..

Igår var internet nere så jag kunde inte skriva något. Skolan igår var som den brukar, inget annorlunda. Jag kom hem och var tvungen att plugga den där boken.. Det är svårt med den engelskan som är i boken för det är gammal engelska med mycket konstiga uttryck. Men jag lyckas ändå svara på i stort sett alla. Det tog mig typ 1-2 timmar....... Efter det åt jag middag och sedan kollade jag lite på tv. Gick och sov tidigt.

Idag kom jag nästan försent till skolan, för det var ett tåg som passerade spåret precis innan skolan. Dem tågen kan ta allt från 5 minuter till 20 minuter att passera, jag tror att vi fick stå i ca 5-10 minuter idag men vi stod inte i bilkö under hela tiden tåget passerade så det kan ha hållit på ett tag innan vi kom. Det var första gången det kom ett tåg på morgonen. Jag kom in i klassrummet 8.08 så jag var i tid ;) På historian tittade vi klart på Cinderella Man, rikitgt bra film!!! På engelskan fick vi 3 kapitel till att arbeta med... Efter skolan kom Nick och hämtade mig, när jag kom hem satte jag mig och pluggade direkt så jag skulle bli klar med dem där frågorna innan det var alldeles för långt in på kvällen. När jag var klar med det så gick jag och tränade lite, det har blivit lite mycket på latsidan på sistone..... Ikväll har jag kollat på NCIS L.A. och en gammal CL-match, det blir inte så mycket europeisk fotboll här pga tidsskillnaden.. Nu ska jag gå och sova, god natt!

1 kommentar:

  1. Kan du inte låta Nick eller Paul att göra dina läxor eller så får du använda Google translate :-P

    SvaraRadera