Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 23 oktober 2011

Seg dag

Den här dagen sög.. Vaknade vid halv 10 såg att jag hade några sms så jag svarade på dem och smsade till typ 10 och då somnade jag om. Vaknade vid 11 och fortsatte smsa. Gick upp och åt frukost och kollade lite på tv. När jag hade ätit så tvättade jag kläder så jag har rent till veckan. Gick ut med en av hundarna ett litet tag. Det var faktiskt varmt ute, tror det var runt 20 celsius. När jag kom in igen så började jag plugga, hade kemiläxa som var lätt och engelskaläxa som inte var lätt.. Vi skulle läsa 5 kapitel i "The Scarlet Letter" och svara på totalt 26 frågor om det tror jag. Det är mestadels gammal engelska och det är väldigt svårt att förstå. Men jag svarade på nästan alla frågor. Nu ikväll har jag pratat med svenskar från campet på facebook och även Linda från Jensen jag gick på i Sverige, kul att höra från dem :) Ska snart gå och sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar