Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 17 oktober 2011

Snackade med GurraKung

Idag var jag nära att komma sent till skolan för mina linser ville inte riktigt samarbeta.. Det är inte första gången det här paret krånglar heller så jag får nog slänga dem och ta ett par nya, jag har fler par än det är månader kvar här så jag kan göra det. Men jag kom i tid och på kemin hade vi ett litet test, det var den lätta delen av det och imorgon är den svårare.. Men jag tror det gick hyfsat idag, imorgon kommer nog inte alls gå bra. Idag började en studentlärare att ha oss och ska vara våran lärare trimestern ut. På webdesign började vi skapa websidor med dreamweaver, hur lätt som helst. På historian kollade vi på en film och det är sjukt jobbigt när vi gör det för att läraren stoppar alltid filmen för att prata om saker. Så jag bestämde mig för att räkna idag hur många gånger han gjorde det. Innan lunch tittade vi i ungefär 40-45 minuter och han stoppade den 12 gånger under den tiden, efter lunch tittade vi i en kvart och då stoppade han den ytterligare en gång. Så vi tittade i ungefär en timme och han stoppade 13 gånger för att snacka, man fattar inte riktigt vad filmen handlar om när han stoppar den hela tiden... 2D art var som vanligt, började på en ny målning. Engelskan hade vi vikarie på så vi gjorde inte redovisningen idag, vi fick ett arbetshäfte där vi skulle fylla i de tomma raderna med hjälp av boken, det var rätt lätt. Efter skolan gick jag till skolans kontor vid entren för jag behövde veta om jag är en junior eller senior. Jag fick nu klart för mig att jag är en senior, så då fick jag med mig ett kuvert med info, något att fylla i m.m. i för graduation eller nåt sånt som det ska vara nåt om på torsdag. Men det är skönt att äntligen veta vad jag är för något. Paul hämtade mig och vi åkte till posten och hämtade upp paketet som mamma och pappa skickade förut och sedan åkte vi till Wal Mart. När vi kom hem så hjälpte jag till att blåsa lite löv från ena altanen och från några buskar. Jag tror att Paul fick bort vartenda löv från tomten med gräsklipparen som tydligen samlar löv också. Medan han gjorde det så pluggade jag och satt även lite med datorn. Jag snackade med GurraKung på facebook vilket var ett bra tag sen, så det var skitkul!! :) När Paul kom in så åt vi och tittade sedan lite på Monday Night Football, Miami Dolphins mot New York Jets. Men jag tittade inte klart för jag kände för att gå och göra mig iordning för att sova. God natt!

Det blev en bild vid the Covered Bridge för det fanns inget att fota. Det var små typ korvkiosker med olika sorters mat och sjukt mycket folk, inte mycket mer än det. Det blev en bild på mig och Niki.






 Här är tröjan som jag fick av grabbarna hemifrån innan jag åkte, härligt minne!!

1 kommentar:

  1. Bra Henke :-) Fler såna bilder med kompisar och grejor ni gör. Då blir bloggen ännu roligare att läsa.

    SvaraRadera