Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 9 oktober 2011

Skitdag för "The Patriots"

Så, igår var det den där matchen ja.. Vi började bra, tog ledningen med 1-0 på straff. Vi fick en straff pga att Julian blev fälld. Målvakten räddade och jag tog returen men målvakten räddade den också, bollen kom ut i straffområdet och det blev hands så vi fick en straff till. Julian satte dit den. Dem kvitterade i första halvlek. Andra halvlek gick inge bra. På en hörna vi hade i blev jag nerknuffad och någon stod på min vad och domaren sa sluta fejka! :O Jag trodde inte att han pratade med mig först, men det gjorde han.. Vi förlorade matchen med 3-1, har inget mer att säga.. Så nu är det säsongen över.. Efter matchen åkte jag och Paul och åt och sedan åkte vi till Wal Mart och handlade lite. Paul skjutsade mig till Julians och Adams hus vid 4 och vi åkte till South för att kolla på tjejernas sectional championship, det också mot south. Matchen började 7 så vi gick in på köpcentret innan. Vi fick bra platser till matchen, jag stod med Julian, Adam, Connor, Dalton, Lynsey, Nicki, Cameron och många fler. North förlorade på straffar... Så gårdagen var en skitdag för oss Patriots, förlorade både kill- och tjejmatchen mot south.. Efter matchen drog vi till Taco Bell och åt lite, åkte sedan hem till en i tjejernas lag för att sedan dra vidare därifrån. När vi var ute och åkte en sväng så pressade vi 13 pers i en bil, det måste vara något slags rekord! Vi var utomhus hos en snubbe ett tag, men några av oss pallade inte vara kvar så vi åkte hem till Dalton. Vi var några som sov över där och jag kom hem vid halv 12 idag. Får se, jag kanske drar iväg ikväll också eftersom att vi är lediga imorgon :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar