Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 26 oktober 2011

Valp

Jag hade betydligt mycket mer tid idag än igår när jag kom till skolan. På kemin var jag klar med det vi skulle göra så jag satt bara och gjorde i stort sett ingenting vilket var rätt skönt. Efter kemin så hade vi klubbar, jag är i ASTRA och det är typ volontärarbete. Man måste tydligen göra minst ett pass/månad med det, man kunde ställa upp efter skolan idag men jag kunde inte för det är för mycket med den där engelskaboken.. På web design avslutade jag en uppgift vi fick igår och när alla var klara med det så visade Mr. Nasser oss arbeten i photoshop av andra elever som var riktigt snyggt gjorda, reklamer, musikvideos m.m. På historian fick vi ett papper med 20 frågor och en scantron, alltså multiple choice, som vi skulle träna på inför testet på fredag. På 2D art var jag klar med det vi höll på med så jag fick hjälpa läraren göra lite affischer för en pumpatävling eller något sånt. På engelskan läste vi bara den där ***** boken och fick en ***** massa frågor om de 5 kapitlena vi skulle läsa.................. Efter skolan fick jag skjuts av Niki och jag åkte med henne hem en liten stund och fick träffa hennes golden retriever valp, Bella, som hon fick i fredags, hur gullig som helst! Nu kommer pappa bli besviken, men jag glömde att jag hade kameran i väskan så det blev ingen bild på den.. får bli nästa gång! Hon skjutsade hem mig efter ett tag och hemma så försökte jag så gott jag kunde på dem där frågorna till boken.. Det är en sak jag saknar med Sverige och det är maten man äter när man går på Jensen, det är inte alls bra mat i skolan här och det gör ju inte saken bättre när man måste betala mellan 3-5 dollar för den varje dag......... Nu ska jag sova, god natt!

2 kommentarer: