Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 18 oktober 2011

Hösten är på ingång...

Nu börjar hösten verkligen komma; kallare, regn och bara tråkväder... Vi åkte mot skolan i bättre tid idag,  ca kl 7.35. När jag kom till skolan och gick till klassrummet så var det bibelstudier och dem gick inte ut därifrån förrän två minuter innan klockan ringde.. På kemin så hade vi andra delen av testet, tror att det gick hyfsat bra. På historian fick vi ett arbetshäfte med 10 frågor per del kapitlet vi är på, det är 3 delar. På engelskan hade vi vikarie igen så vi behövde inte göra redovisningarna idag heller :)) vi fick ett papper med massa frågor där om en historia i boken. Efter skolan fick jag vänta i typ en halvtimme på Paul att komma och hämta mig, så under tiden så snackade jag med lite folk. Vi åkte till Kroger och handlade lite till middagen. När vi kom hem så började Paul med maten och jag gjorde engelskaläxa och tränade lite. Till middag blev det vad han kallar Schlovak, det är en gryta med korv, potatis, grön paprika och lök. Det var gott och till det åt vi ett vitlöksbröd. Efter maten gick jag och duschade och sedan började jag fundera på vad jag ska beställa från det där seniorkuvertet man fick. När jag bestämt mig för allt jag ville ha så kom jag upp i ca 350 dollar..... Hoppas inte att någon tycker det är för mycket :)))) får se om jag kanske plockar bort något, men det ska vara klart på torsdag tror jag så jag har inte så mycket tid att fundera.. Paul hade bakat en typ chokladkaka med chokladglasyr på, goottt!! :)) När jag var klar med seniorgrejerna så gick jag och kollade på tv, Paul tittade på något om presidentval och det var en massa kandidater som pratade om varför just dem skulle bli valda. När det var slut så tittade jag på ett avsnitt av Parenthood som var på tv. Nu ska jag sova, god natt!

1 kommentar:

  1. Vad är det för nåt som du ska beställa? Det är bara pengar så det är bara att beställa :-D

    SvaraRadera