Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 15 oktober 2011

Football Senior Night

Jag har inte skrivit på några dagar för i torsdags var jag för trött och behövde sova och igår var internet nere.. Men jag ska försöka komma ihåg vad som har hänt. I torsdags var det vanlig skoldag, lektionerna var som vanligt och jag fick lite läxor att göra, men inga som var sådär jättesvåra. På engelskan började vi med ett grupparbete där vi på måndag ska presentera en känd person för klassen. Min grupp har Benjamin Franklin. Efter skolan så gick jag med några till skolans gym och tränade lite, men jag har märkt att jag gillar inte att träna på gym så jag ska bara träna hemma själv istället. Tror att det kommer ge bättre resultat. När vi hade tränat klart så kom Paul och hämtade mig på skolan och vi åkte till Wal Mart. Jag behövde lite grejer och vi behövde även lite matprodukter. När vi kom hem började Paul med maten och jag pluggade lite, blev klar innan vi åt så det var skönt. Vi åt något kött med potatis som han tillagade i ugnen, det var rätt gott. Sedan på kvällen kollade jag bara på tv innan jag gick och la mig.

Igår hade jag ett test på historian, 20 frågor multiple choice. Våran lärare sa att det var säkert att det skulle vara en del frågor som vi hade på "förtestet", men det var inte en enda fråga liknande.. Vet inte riktigt hur det gick heller.. Våran lärare ville att vi skulle skriva minst en hel sida med anteckningar från en film vi såg. Vi hade vikarie den lektionen och hon sa att när vi hade skrivit en sida så kunde vi sova eller vad som helst, det gjorde inte henne något. Filmen var tråkig och seg, det var svart/vitt och handlade om 30-talet. På engelskan fortsatte vi med det vi ska presentera på måndag. Vi gjorde en typ affisch med lite bilder och text på. Efter skolan fick jag vänta lite på Paul att komma och hämta mig för han var tvungen att avsluta en grej på jobbet först. Så medan jag väntade så satt jag och pratade med en kompis från volleybollaget. När jag kom hem så försökte jag använda datorn med internet funkade inte så jag tittade lite på tv innan Paul skjutsade mig till footballmatchen. Det var Senior Night och dem förlorade också, verkar som att alla lag på skolan förlorar när det är Senior Night.. Dem ledde med 14-0 efter två touchdowns ett tag men dem förlorade tillslut med en touchdown eller nåt. Jag gick med Connor, Cameron och två till och lite senare kom Niki med sin brorsa. Jag visste att han skulle komma och Niki sa att jag inte fick säga det till Connor för det är hans typ bästa kompis, det skulle bli en överraskning. Så när dem kom så skrek Connor hans namn och sprang till honom. I halvtid snackade jag med Oscar igen på telefon, kul! :D Efter matchen åkte jag med några till Taco Bell och sedan var vi hos Gonzo ett tag. Dem skulle till ett ställe jag inte ville till så Connor skjutsade mig till ett ställe där Paul hämtade mig. Jag gick och la mig vid 12.

Paul ville att jag skulle sätta klockan på 6.45 för att gå upp och se om han var vaken så han kunde se om Nick var vaken, så jag vaknade 6.45 skittrött. Jag gick och la mig igen och vaknade halv 1... Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vi får se men något måste jag hitta på! Nu ska jag äta frukost/lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar