Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 27 oktober 2011

Biljard

Idag hade vi ett test på kemin, det var kemiska beteckningar till deras namn och tvärtom. Det kändes som att det gick bra. Imorgon ska vi göra ett lab, så jag var tvungen att skriva ett s.k. PreLab innan det. På web design gjorde vi en quiz på internet och sedan var vi klara med det, imorgon ska vi börja på vårat sista projekt. På historian gick läraren bara igenom de två kapitlena som vi ska ha test på imorgon och det var innan lunch, efter lunch kunde göra lite vad vi ville; plugga, snacka, inte göra någonting m.m. På 2D art fick vi som var klara med det vi höll på med en uppgift att rita ett monster, eftersom att det snart är halloween, så att vi inte bara skulle sitta och göra ingenting. Jag skrev lite på svenska på min och folk blev helt fascinerade när jag läste vad jag hade skrivit, haha, dem verkar gilla att höra andra språk som dem inte själva förstår. På engelskan fortsatte vi bara med boken, imorgon ska vi titta på filmen Easy A. Efter skolan fick jag skjuts hem av Niki, hon bor typ 5 minuter från mig och jag bor påvägen till hennes hus så därför kan jag åka med henne ibland. Jag var tvungen att plugga engelska, kemi och historia när jag kom hem. En snubbe som heter Brandon kom hit idag och åt middag och spelade lite biljard. Jag vann första matchen mot honom och sen vann han mot mig, Paul vann mot oss båda. Jag har pratat på facebook med Benjamin och Linda från Jensen och även Oscar och Andreas från campet. På lördag kanske jag ska träffa Andreas för jag och Paul ska åka till Indianapolis och han bor nära där.

Det är små fotbollsturneringar nu på vintern. Det är en i Bloomington som spelas först i november och sedan är det en annan omgång i januari. Jag kommer att vara i Marks lag i november och jag tror att Rickys och Adams lag ska spela i januari så jag kommer nog vara med i det också. Den är innomhus på konstgräs tror jag. Det är också en innomhus på golv här i Terre Haute som jag ska spela med Rickys lag, så det kommer bli roligt! :) Snart ska jag gå och sova, god natt!

1 kommentar:

  1. När tar första trimestern slut så att du kan slippa engelskan? :-D

    SvaraRadera