Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 31 oktober 2011

Första matchen på torsdag

Vet inte varför, men idag var jag sjukt trött.. På kemin gick vi igenom nya saker. På web design gjorde vi absolut ingenting för att det var en annan klass som behövde ha vårat klassrum så vi fick flytta, vi skulle tydligen ändå inte ha gjort något. Så den lektionen sov jag lite på. På historian tittar vi på Schindlers List, jag har sett den två gånger och tycker inte om den. Så jag sov där också.. På 2D art gjorde jag klart ett julkort. Den läraren jag har och en annan lärare har en tävling, alla deras elever ska göra ett julkort och sedan ska dem lämnas till någon som bestämmer vilket som ska användas som julkort för hela skolan. Får se hur det går.. På engelskan fick vi frågorna till det sista kapitlet i boken, äntligen!! Jag lyckades somna lite på den lektionen också...... Paul kom och hämtade mig, vi åkte och åt och kl 5.30 var det dags för träning med laget som jag ska spela i Bloomington med. Vi tränade till kl 7, det kändes verkligen att jag inte har spelat fotboll på några veckor.. Första matchen är på torsdag kväll men jag vet inte vilken tid än, det kan tydligen vara någon gång mellan 5.30-10.30, rätt sent. Tanner skjutsade mig till Pauls kontor efter träningen och vi åkte hem därifrån. Hemma duschade jag och gjorde klart engelskan, snart ska jag gå och sova.

Jag har bestämt mig för att lämna tillbaka pjucken jag köpte, för att jag har tänkt lite och materialet dem är gjorda av är sådant som lätt blir förstört av minsta lilla. Snart är det vinter och då blir det ju oftast blött och slaskigt och det kommer förstöra skorna helt, därför har jag tagit beslutet att lämna tillbaka eller byta dem om jag hittar ett par andra där. Under tiden får jag ha mina springskor i skolan, för att tygskorna jag har ska jag ha som inneskor i Wabash Valley Indoor Soccer och måste ha hälen på båda upptejpad, men det kommer funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar