Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 1 november 2011

Veckan går segt..

Den här veckan går för segt, trodde det var onsdag när jag vaknade... men det var det ju inte, det är bara tisdag.. :/ Aja, på kemin gick vi igenom nya grejer som vi ska ha ett litet test på imorgon, inte allt för svårt, me tråkigt. På web design fortsatte vi med projektet, vi ska göra några websidor med en tecknad figur där vi ska "sälja" saker som är relaterade till den figuren. Från början hade jag Bamse, men vi ska ha ett youtubeklipp eller ett ljudspår på en av websidorna och det finns inget med Bamse på engelska.. så jag valde Musse Pigg istället. Jag har gjort 3 av 6 sidor nu, hoppas på att vi får både onsdag, torsdag och fredag för att göra klart det. På historian fortsatte vi med Schindlers List och jag försökte faktiskt titta idag, men jag somnade till lite ändå.. Efter lunch lyckades jag faktiskt hålla mig vaken! På 2D art gick vi igenom saker som kommer på "final test" nästa vecka. På engelskan tittade vi klart på Easy A och efter filmen så fick dem som ville börja lite på testet över The Scarlet Letter. Det är 100 frågor open book, multiple choice och jag gjorde 17 av dem idag. Om man inte blir klar med testet imorgon så kommer man inte få avsluta det någon annan gång så därför började jag med det idag. Paul kom och hämtade mig och vi åkte och åt för jag trodde det skulle vara fotbollsträning halv 6, men den blev inställd idag för att folk behövde jobba m.m. Så vi åkte hem efter vi ätit och jag hjälpte honom att blåsa löv i typ en timme. Jag gick sedan in och duschade och skrev med folk på facebook och skype. Snart ska jag nog gå och sova tror jag. God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar