Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 28 november 2011

Tillbaka i skolan igen

Idag var det då dags att komma tillbaka till skolan igen... Det gick bättre än jag trodde att komma upp imorse. Jag gick upp direkt när jag vaknade och gick och duschade. Kom till skolan vid 8 och började speech 8.10. Vi gick igenom lite grejer som kommer på ett test på onsdag, men det var mest repetition. På geometrin gick vi igenom sånt som vi jobbade med förra veckan och sen fick vi en sida med uppgifter att göra, jag hann inte klart med det så det blev lite läxa där för mig. På kemin gick vi igenom något nytt med något konstigt namn och sedan fick vi uppgifter att göra. Det var svårt och även där fick jag läxa, men fattade inte alla uppgifter så jag väntar med dem tills jag får dem förklarade för mig. På historian kollade vi bara på en dokumentär av Steven Spielberg om judarna i andra världskriget, det var folk som hade överlevt som berättade sina historier från den hemska tiden.. Sista lektionen, web page design, pratade vi mest om Thanksgiving. Han gick igenom lite nya grejer och sedan fick vi göra lite vad vi ville resten av lektionen. Efter skolan fick jag skjuts hem av Niki. Vädret var tråkigt, kallt och regnigt hela dagen... När jag kom hem pluggade jag och sedan snackade jag med lite folk på fb. Jag och Wictor kom överens om att göra ett evenemang på facebook om en Reunion med camp-svenskar, det kommer bli sjukt kul! Jag kollade lite på Monday Night Football och nu ska jag gå och sova, god natt!!

Saknar er!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar