Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 12 november 2011

Internet var nere

I tisdags på kemin tittade vi på en film om vetenskapsmän, det var typ jag och 4 till som inte sov till filmen, haha. På web design spelade vi det där spelet igen för att träna inför finals, det tog mig typ 10 minuter att klara det 4 gånger och sedan kunde man göra vad man ville. Det slutade med att jag skapade ett konto på järnkaminerna.se’s forum. På historian hade vi finals, jag hade andra världskriget vilket var 40 frågor och det var exakt dem frågorna som vi hade fått att plugga på så det var lätt. Vi som hade andra världskriget hade typ 20 frågor mindre än dem som hade depressionen tror jag. När alla var klara med provet så har jag för mig att vi bara satt och snackade. På 2D art pluggade vi till finals och vi fick ta hem grejerna vi hade gjort därinne. På engelskan hade vi ett avslutande test för de här 6 veckorna och det var samma som skulle komma på finals, 85 frågor om böcker och berättelser/dikter vi läst på sistone. Jag fick 60 av 85 vilket var ett C-. Efter skolan hämtade Paul mig och vi åkte till hans kontor så jag kunde fylla i den där ansökan till Discovery Tour. Jag har tyvärr inget minna av vad jag gjorde på kvällen, men jag tror att jag bara var hemma och gjorde ingenting.

I onsdags på kemin satt vi mest i klassrummet och dem som ville plugga fick plugga och dem som ville snacka fick snacka. Jag gjorde lite av båda. På web design var det finals, vi fick 31 frågor på ord om web design. Det gick snabbt, typ 15 minuter och sen var jag klar. Varje fråga var värd 2 poäng och jag fick 58 av 62 vilket är ett A. Efter det fick vi göra vad vi ville, men inte spela hög musik eftersom andra klasser hade längre prov. På historian lät Mr. Cronk oss plugga till finals som var nästa lektion, men alla satt bara och snackade istället. Nästa lektion var 2D art och det provet var väl inte jättesvårt, men man måste vara bra på att rita vilket jag inte är, haha. Jag fick ett B+ där. På engelskan skulle vi ha avslutat presentationerna som vissa gjorde för några veckor sedan, men hon bestämde att bara ge alla 20 poäng för det och så var det klart. Jag har för mig att vi bara satt och snackade resten av lektionen. Efter skolan åkte jag och Julian och gjorde den här månadens volontärarbete för ASTRA, klubben vi är med i på skolan. Vi åkte till ett ställe med hundar och katter utan hem, men det vi gjorde var att rulla ihop buntar med tidningar. Vi var där i 2 timmar för det är hur mycket vi måste göra varje månad. Han skjutsade sedan hem mig och jag antar att jag luktade hund för hundarna följde efter mig här hemma. Jag åt rätt sent och gick och la mig vid 10.

I torsdags var schemat annorlunda. Det såg ut såhär: 1st hour, homeroom, assembly, 2nd hour, 4th hour, 3rd hour, 5th hour och vi slutade 2.30. Vi hade finals på kemin, det var 100 frågor. Jag svarade på sista med 1 minut kvar av lektionen. Vi fick ha ett papper med periodiska systemet och ett papper med anteckningar på. Jag vet inte hur det gick där. Sedan var vi i homeroom i typ 20 minuter innan vi gick till den stora gympasalen. Där var det något för veteraner eftersom att det var Veterans Day i fredags, fredag. Där var vi i ca en halvtimme och sedan gick jag till web design. Därinne var vi i 20 minuter och gjorde ingenting tills det var dags att gå till 2D art. Där var vi också i 20 minuter och gjorde ingenting. På historian gjorde vi ingenting, men vi var där längre eftersom att vi hade lunch mitt i den lektionen. Vi kom tillbaka dit efter lunch och var där i 20 minuter till. På sista lektionen, engelska, var det finals. Min lärare gjorde så att hon gav oss våran scantron från provet i tisdags eftersom att det var samma prov så vi kunde kopiera över rätt svar till våran nya scantron och sedan fick vi försöka svara på dem vi hade fel. Därför gjorde jag provet även fast jag inte behövde eftersom att jag inte kunde få sämre än i tisdags. När jag var klar gick jag till Main Office och pratade med rektorn om att få ta ledigt i mars för Discovery Tour. Jag får det och det kommer inte räknas emot min närvaro. Efter skolan åkte jag hem till Mark eftersom att vi skulle spela match i Bloomington. Vi var där ett tag och när Bradley och Michael kom dit så sa dem att dem såg en som jag känner krocka allvarligt med en skolbuss men att hon var ok. Hade det varit någon i passagerarsätet så hade den personen skadats riktigt mycket. Jag var tvungen att åka hem och hämta mina målvaktshandskar för våran målvakt hade skadat foten dagen innan. Så när jag fick skjuts hem så åkte vi förbi där hon hade krockat och det var en ambulans och jag tror att det var en brandbil också. Dem hade även kört dit en extra buss så dem på bussen kunde komma hem. Det började också snöa lite men det smälte så fort det landade någonstans… När vi sedan kom hem till Mark igen så var vi där i typ 1 timme innan vi åkte. När vi kom ut på motorvägen så var det en enorm bilkö, jag såg bilar så långt jag kunde se på den vägen och allt stod still för det var något vägbygge eller nåt. Vi hade 55 minuter på oss därifrån så vi bestämde att lämna WO eftersom att vi skulle kommit dit när våran match skulle slutat. Vi åkte istället till Rose Hulman’s träningsplan och spelade lite där, jag spelade inte men dem andra spelade, jag frös för mycket.. Det blev mörkt efter typ en halvtimme så vi åkte då. Jag åkte hem till Mark och där hämtade Paul mig för Mark gick och la sig, hans födelsedag var inte den bästa man kan ha. Hemma kollade jag på tv.

I fredags skulle jag ha kollat på ISU basket igen, men det blev inte så. Mark, Bradley, Tanner och Ryan kom hit och käkade spaghetti och köttbullar vid 6tiden och vi spelade biljard m.m. När vi hade käkat och spelat biljard så åkte vi hem till Mark. Han fyllde år i torsdags så dem hade tårta där i fredags. Vid 9tiden så gick vi ut för att det var några som skulle ha UFC fight på deras tomt. Tanner mötte Ryan, det var över snabbt. Mark mötte Bradley och det blev en bra fight, men efter två ronder så kastade Marks syster vatten på dem så dem skulle sluta. Vi spelade lite Fifa efter det och Paul kom och hämtade mig vid 11.30.

Internet var nere i några dagar, därför har jag inte uppdaterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar