Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 29 november 2011

Snö...

Idag var det svårare att komma upp av någon anledning, men jag lyckades tillslut. Kom till skolan precis när klockan ringde 8. På speech delades vi in i grupper och skulle sedan presentera några olika grejer från kursboken. Efter lektionen gick jag och bytte böcker till geometrin. Där hade vi en vikarie och fick ett arbetsblad att göra som skulle lämnas in i slutet av lektionen. Dem blandar in algebra i geometrin, tur att jag fortfarande kommer ihåg matten från Jensen. Vi som jobbade tillsammans med det blev klara innan lektionen var slut, så vi kunde sitta och snacka ett tag. Efter den lektionen gick jag och bytte böcker igen till kemin. Jag hade inte gjort klart läxan vi hade och jag var inte direkt den enda, ingen hade gjort klart den för det var för svårt. Så vi fick lektionen idag att göra klart och sedan ska det lämnas in imorgon. Jag gillar verkligen inte kemi, det suger! Jag gick och lämnade böckerna i skåpet och gick sedan till lunchen, idag satt jag med Mark, Bradley, Tanner och några fler. Vi hade ett test om kapitel 13 på historian, som var efter lunch. Det gick nog rätt bra, efter testet fick vi ett arbetsblad att jobba med om kapitel 14 del 1 och 2. Därefter gick jag vidare till web page design, vi lärde oss hur man klipper ut något och sätter in det i en annan bild. Vi klippte ut ett stort rött afro och fick sätta det på vem vi ville, jag satte det på Zlatan. När skolan var slut så såg jag hur mycket det snöade, det var galet. Som tur var så smälte det så fort det till asfalten, det stannade på bilar och gräs.. Paul hämtade mig och vi åkte till frisören så jag klippte mig, jag hade egentligen en bokad tid imorgon men jag åkte dit idag istället. Vi åkte sedan hem, jag tränade lite och sedan åt vi. Paul var ute och gick med Jay och han gick runt ett träd och när han backade ut så lossnade halsbandet och han sprang iväg. Paul var ute och letade efter honom med bilen och jag var hemma och visslade och höll på. Han kom tillslut tillbaka efter typ 30-40 minuter, det var skönt för då behövde man inte oroa sig mer. Jag kollade lite på tv och sedan jag gick till sängs. God natt!



2 kommentarer:

  1. Huuuu, vilka skräckbilder :-( (men roligt att se bilder :-))

    SvaraRadera
  2. Nu kommer du bergis att bli blååå,håll dig varm!

    SvaraRadera