Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 16 november 2011

Drogkontroll

Tisdag: På speech hade vi en ”aktivitet” där alla satt i en stor ring och man skulle säga sitt namn och sin ”favorite gift” som man har fått. Det var för att vi skulle lära oss namnen på andra i klassen och även vänja oss lite att prata inför varandra. När en hade sagt så skulle nästa upprepa det och säga om sig själv och nästa skulle upprepa dem som var innan och sedan sig själv osv. Jag hade tur att vara tvåa så jag behövde bara säga en annan person, jobbigt för Kaden som var tvungen att säga hela klassen, men han klarade det hur bra som helst vilket jag aldrig skulle gjort. Jag sa att min ”favorite gift” var det här utbytesåret. På geometrin hade vi en vikarie, vi skulle skriva anteckningar från en del i ett kapitel, sedan skulle vi göra två arbetsblad och sedan kunde vi jobba i boken. På kemin fick vi nya platser, så jag fick flytta till andra sidan av klassrummet. Vi fick ett arbetsblad som var sjukt svårt, hoppas att jag fick det rätt. Jag träffade Ricky på väg till lunchen, så jag satt med honom och några andra. Efter lunchen på historian tittade vi på en film och skulle skriva anteckningar från den, jag fick ca en a4-sida full. Dem sa i högtalarna i skolan att det var ”Kod Gul” vilket betyder att dem gick runt i skolan och letade efter droger. Så ingen fick lämna sitt klassrum tills dem sa att det var över. Vi fick sitta över på den lektionen i typ 20 minuter. Dem kom och hämtade en kille i min klass, jag vet inte om han hade något i sitt skåp men jag tror inte det för han var fortfarande kvar i skolan efter det. Det betydde att 5e lektionen blev kortare. Mr.Nasser gick igenom photoshop väldigt snabbt och imorgon ska vi börja jobba med det, det ska bli kul. Paul hämtade mig efter skolan och vi åkte till KFC och åt middag. Utanför såg jag en Volvo 940GL har jag för mig. Snubben som hade den gick ut samtidigt som mig och Paul så jag frågade om jag fick ta en bild av den eftersom att den är svensk och det fick jag. Det är alltid kul att se svenska saker här borta. Vi åkte sedan hem och jag gjorde mina läxor snabbt, dem var ganska enkla. Sedan tränade jag lite och kollade på tv resten av kvällen. Först såg jag 90210, sedan såg jag NCIS Los Angeles och sist såg jag Parenthood, 3 av mina favoritserier! Paul visade mig även House Hunters International när dem var i Amsterdam och kollade på husbåtar, jag tyckte att det fanns en fin som man skulle kunna bo på.
I helgen ska jag åka till St. Louis med min IEC Penny Cox och även några andra utbytesstudenter härifrån, bl.a. italienska Laura från min klass på campet, det ska bli väldigt roligt!! :) Nu ska jag sova, god natt!

Ryan, Mark, Tanner, jag och Bradley
när dem var här och åt och spelade biljard

Volvo 940GL


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar