Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 14 november 2011

Värsta stormen

Idag var det första dagen på den nya trimestern. Jag kom till skolan tidigt för att se vart alla mina klassrum är och jag märkte att jag har 3 stycken nästan på rad i samma korridor, en i korridoren bredvid och en på andra sidan skolan i en korridor jag inte ens visste fanns. Vi började dagen med homeroom för att få scheman för den här trimestern, på det här stod det också vilken lunch man har och jag har D, alltså sista. Vi gick sedan till första lektionen vilket för mig var speech. Därinne känner jag typ 4-5 pers. Läraren sa att vi ska ha 4 stora tal och även några mindre, hon sa även att ett av dem stora talen ska vara innan Thanksgiving break vilket är nästa vecka. Så vi ska få jobba på talen den här veckan och på måndag och tisdag ska dem hållas, imorgon får vi info om dem. På lektionen så skulle vi para ihop oss 2&2 och intervjua varandra lite och sedan berätta om den andra inför klassen och det gjorde jag med Niki, man skulle egentligen göra det med någon man inte känner så bra men men.. Efter speech har jag geometri och därinne känner jag typ 4 stycken. Läraren gick igenom lite olika grejer och sedan fick vi några uppgifter att jobba med som ska lämnas in imorgon. Vi gjorde inget mer på den lektionen. Efter geometri har jag kemi, därinne känner jag 1 person och så är den några från min förra kemiklass. Där repeterade vi bara lite från förra trimestern. När den lektionen var slut hade jag lunch och jag träffade Julian och Connor i korridoren påväg dit så jag åt med dem idag. Jag känner ganska många i den lunchen. Efter lunchen har jag amerikansk historia och där ska vi ha vikarie fram tills jullovet tror jag, vikarien har bara en arm :O I den klassen känner jag 2 stycken och så var det ganska många från min historiaklass i första trimestern. Vi fick ett papper med massa händelser som vi skulle sätta årtionden på, jag kunde typ 3 och alla dem hade med andra världskriget att göra. Sen fick vi ett arbetsblad som man behöver boken till. Min sista lektion är web page design 2 där vi ska jobba med photoshop. Därinne känner jag typ 3 pers. På lektionen blev vi tilldelade platser i klassrummet och sedan pratade vi bara och imorgon ska vi börja jobba. Paul hämtade mig efter skolan och vi åkte hem och jag gjorde lite läxa och Paul fixade maten. Det var den värsta stormen jag någonsin har sett idag, det regnade, blåste, blixtrade och åskade hur mycket som helst. Eftersom att vi bor typ i skogen så var det lite läskigt eftersom att träd kan falla. Resten av kvällen kollade jag bara på tv. Nu ska jag sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar