Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

fredag 18 november 2011

Gammal Volvo

Idag var en lugn dag. Började dagen med speech, där gjorde vi absolut ingenting i drygt en timme. Vi kunde sitta och prata hela lektionen, läraren hade inga uppgifter eller någonting till oss. Jag gick sedan vidare till geometri och där hade vi en uppgift att göra om man var klar med allt hon gett oss under veckan, man skulle skriva en matteberättelse. Det var den löjligaste uppgift jag någonsin haft, man skulle skriva den med en massa matteord från boken. Det var det konstigaste jag skrivit någonsin. Jag gick sedan till kemin, där gjorde vi samma sak som igår och vi fick ett nytt arbetsblad med 32 uppgifter på. Jag hann klart med hälften, så jag får göra resten på söndag eller på lektionerna innan på måndag. På lunchen satt jag med Daniel från soccer laget och även en tennisspelare på skolan. På historian gick vi igenom lite mer om andra världskriget och sedan kollade vi på en film om Auschwitz och två stycken som överlevde det. Det var ganska intressant. Jag gick sedan vidare till web page design och där fick vi lära oss lite nytt i photoshop och även visa upp bilderna vi fixade igår. Efter skolan gjorde jag ingenting, åt lite rester till middag och tvättade.. Nu ska jag sova, god natt!
Imorgon åker jag till St. Louis!!!
Juste, påväg hem ¨kte vi förbi en bilverkstad och dem hade en riktigt gammal Volvo där.




1 kommentar:

  1. Fixa körkortet så kanske du kan köpa en sån :-D

    SvaraRadera