Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 30 november 2011

Kall dag

Klockan var ställd på 6.15 idag, skönt att få sova en kvart längre än vanligt! Kom till skolan lite tidigt, 7.55. Jag snackade lite med en snubbe från min bild klass från förra trimestern, han drar till Kalifornien för att åka skidor imorgon. Vi hade en quiz och det gick väl sådär tror jag. Det var en brandövning mitt quizen, så alla var tvungna att gå ut på parkeringen och det var kallt ute, tror det var typ -2 celsius. Efter quizen läste vi ur kursboken och sedan var det dags att gå för vi var på B-schema idag vilket betyder att lektionerna blir 6 minuter kortare. Vi gick till våra klubbar mellan första och andra lektionen. Där gick vi igenom vilka som har gjort volontärarbete och inte, det var typ bara 1/3 eller 1/4 som har gjort det. Vi fick också info om ett tillfälla den 10 december där man kan volontera på Clabber Girl Christmas nånting. Jag signade upp för att jobba vid tomten som barn ska sitta i knät på, vet inte riktigt vad man gör men det ger mig timmar och jag har troligtvis inget bättre för mig. Efter klubbar var det andra lektionen, alltså geometri för min del. Vi gick igenom vinklar med ekvationer och sånt, vi fick läxa i det också vilket var hur mycket som helst nästan. Vi hann inte jobba så mycket på lektionen. Sedan var det dags för kemi, jag gillar inte det. Det är tråkigt, rätt svårt och jag gillar inte klassen. Men det är ju bara typ 10 veckor kvar eller nåt... Jag tror att det var första gången jag blev mätt efter lunchen i skolan idag. Jag gick till "bakre leden", det är typ ett kök där dem lägger upp maten på frigolitbrickor. Jag åt chicken nuggets med pommes, en pretzel och lite fruktsallad. På historian började vi med kapitel 14, läraren hade lite genomgång med powerpoint och sedan fick vi ett arbetsblad. Sista lektionen, web page design med photoshop, kollade Mr. Nasser lite gammalt arbete och satte betyg på det. Han gick igenom lite nytt och sedan var vi fria att göra vad vi ville i typ 20 minuter. Efter skolan hämtade Paul mig och vi åkte hem. När jag kom hem ringde jag till stället som jag beställde mina grejer för graduation från, för det såg ut som att dem hade dragit pengar från mitt konto två gånger. Det är en hel del pengar så därför vill jag ju såklart ha tillbaka det som var felaktigt. Dem sa att det var två dragna med att ena var nekad, så jag ska vänta några dagar och se om jag får tillbaka dem annars sa hon att vi ska lösa det på något sätt. Jag var sedanb ute och sprang runt i kvarteret. Inte mycker mar hänt idag, nu ska jag gå och sova, god natt!

Lite bilder från Memphis och Nick's nya bil.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar