Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 17 november 2011

Team Awards

Igår, onsdag, hade vi oförberedda tal på speech. Vi fick två minuter på oss att komma på ett tal om Thanksgiving, det skulle vara 30 sekunder långt. Jag som aldrig har upplevt en Thanksgiving pratade lite om att jag inte vet något om det och hur jag ska fira det i år. Efter speech hade vi clubs och jag gick då till aulan där min klubb håller till, vi gick igenom lite om volontärarbete m.m. På geometrin skulle vi först skriva 1-2 sidor anteckningar från en del av ett kapitel, sedan fick två arbetsblad att göra och sedan kunde vi jobba i boken. Jag hann inte jobba i boken.. Den tyska utbytesstudenten började i min geometriklass igår också. På kemin repeterade vi lite hur man sätter namn på kemiska ämnen och fick ett arbetsblad på det. Jag blev klar med arbetsbladet typ 10 minuter innan vi slutade så jag kunde sitta och göra ingenting ett tag. Jag åt lunch med Bradley, Mark, Tanner och nån annan. På historian var våran lärare där för första gången, vi fick nya platser och vi gick igenom lite av andra världskriget. Den läraren verkar vara bra. Vi gick sedan vidare till sista lektionen och där har jag ju web page design. Vi började jobba lite med photoshop, vi lärde oss hur man gör en bild svartvit och sedan lägga till färgen som var innan på det man vill ska stå ut. Vi skulle göra 5 bilder, jag hann göra 2 eller 3. Efter skolan kom Paul och hämtade mig, vi åkte hem och åt och jag bytte om för att det var "Team Awards" för höstsporterna. Jag använde min egen kostym för första gången här borta och den satt mycket bättre än det jag lånade från Daniel förut när vi var tvungna att vara uppklädda i skolan. Vi gick först till ett klassrum i skolan för att det skulle delas ut ett kuvert med diplom m.m. i till alla spelare. Coach Welch började gråta lite när han stod där och pratade. Det delades även ut 4 individuella priser, bästa försvarare, bästa anfallare, spelaren som utvecklats mest och det sista tror jag var bästa lagkamrat eller något sånt. Evan vann bästa försvarare, Jacob vann bästa anfallare, Logan vann för att ha utveckats mest och Tanner vann det sista som jag inte är säker på vad det var. Sedan fick alla tränarna presenter, Coach Welch och Coach Victor fick en fin tavla var med lagbilderna på och även en fotboll med bilden av alla seniors på. Coach Cam fick en stor tavla med lagbilderna på. Vi hade sedan en timme ungefär tills det började för alla lagen tillsammans i aulan. Alla seniors från alla sporter satt på scenen och soccer laget fick sitta längst bak.. Alla fick en typ prydnadspenna och dem som presterat bäst under året fick speciella priser, Julian fick för bästa spelare och Adam fick det bästa priset man kunde få. Det var för bra ledarskap, alltid håller huvudet kallt och förlorar inte fokus, bra lagkamrat, jobbat mycket för samhället och sådana saker. Jag tycker att det var helt rätt spelare som vann det priset, det är kul också att en målvakt får vinna ett sådant pris tycker jag! När det var slut åkte vi hem. Jag pluggade lite och sedan gick jag och sov.


Idag på speech var det några som sa att jag såg sjukt fräsch ut igår, haha, så jag antar att kostymen satt bra ;) Läraren sa att vi hade mycket att göra men vi gjorde i stort sett ingenting, hon höll ett exempel-tal på hur våra kan vara nästa vecka och sedan fick dem som inte höll tal igår om Thanksgiving hålla sina. Vi gjorde inget mer än det. På geometrin gjorde vi samma sak som igår. Totalt från i tisdags gav hon oss läxor varje dag som är tills imorgon. Alla jämna tal mellan 8-30 i en del, alla jämna tal mellan 8-22 i en ny del och alla jämna tal mellan 8-22 i ännu en ny del. På uppgifterna 8-30 gjorde jag alla, de ojämna också och det var ju i onödan, alla svar till de ojämna talen finns tydligen bak i boken också så det var väl därför vi inte skulle göra dem... Jag samarbetar med Charlie, Jona och en tjej som heter Chandler i geometrin för vi sitter bredvid varandra. På kemin gick vi igenom hur man balanserar kemiska ekvationer och vi fick ett arbetsblad på det som jag blev klar med en kvart innan vi slutade så jag passade på att halvsova lite där. Jag åt lunch med massa från laget. På historian gick vi igenom lite mer om andra världskriget, sedan fick vi ett arbetsblad och sedan gick vi igenom ännu lite mer. På web page design fortsatte vi med samma sak som igår, men vi skulle göra 5 bilder till, så jag gjorde klart dem som jag inte hann igår och gjorde även de 5 för idag. Paul hämtade mig, vi åkte och åt kinamat, sedan till Baeslers så att jag kunde ta ut pengar så att jag kan betala Penny för St. Louis visiten i helgen, och sedan åkte vi till hans kontor och jag faxade iväg ansökan till Discovery Tour. Vi blev kvar där ett bra tag.. När vi kom hem gjorde jag klart matten som jag hade kvar och jag har pratat med lite folk på facebook. Nu ska jag gå och duscha och sedan sova, god natt!


Jag kunde bara lägga upp 2 bilder, det gick inte att lägga upp de andra..




Det här låg i kuvertet med diplomet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar