Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 7 november 2011

Finals Week

Nu är det "finals week" vilket betyder att vi har de sista testen den här veckan. Idag var det inget, men tisdag har jag i US History; Andra Världskriget. På onsdag har jag i web design och 2D art och på torsdag har jag i kemi och jag skulle även haft i engelska, men eftersom att jag kunde så valde jag bort engelskan. Idag på kemin så fick vi bara tillbaka massa grejer vi gjort och även ett betygspapper. Jag har ett B där, 87%. På web design var det typ ett spel vi spelade som förberedelse inför det testet, det var typ "vem vill bli miljonär" med frågor om ord och fraser i web design. Vi var tvungna att klara spelet 4 gånger innan vi var klara, efter det kunde vi göra vad vi ville. På historian fortsatte vi att titta på Defiance, den är rätt bra faktiskt. På 2D art fick vi tillbaka lite grejer och vi fortsatte på den uppgiften vi hade förut och skulle lämna in den i slutet av lektionen. Där har jag ett A förresten. På engelskan fortsatte vi med det vi började med i fredags. Efter skolan kom Paul och hämtade mig och vi åkte till hans kontor för att jag skulle fylla i formuläret om Discovery Tour, men jag glömde bort att jag behövde mitt pass så jag kunde inte fylla i det. Jag vill nämligen fylla i det på internet för att det känns som att det är lättare att få allt rätt där. Så vi åkte och åt istället, vi åt på Denny's. Jag åt 2 kycklingfiléer med bbq sås, osttoppat potatismos och majs med en lemonad. Paul beställde "all-you-can-eat-pancakes" och han beställde in två till mig som jag åt efter min mat. Dem hade en tv där med rättegången av MJ's läkare och jag såg att han blev dömd skyldig.. Vi åkte sedan tillbaka till skolan för att jag hade träning med Bloomington-laget. Vi var 5 stycken som tränade, alla som ska starta på torsdagens match förutom målvakten. Det blev mörkt snabbt så vi tränade inte så länge. Jag fick skjuts till Paul's kontor och vi åkte sedan hem. Jag duschade och gjorde engelskaläxa.. På finals i kemi kommer vi få ha ett papper med anteckningar, så jag avslutade det också. Två fulla a4-sidor där vissa enkelrader hade 2 rader med text. Kollade lite på Monday Night Football; Philadelphia Eagles mot Chicago Bears. Just nu leder Eagles med 24-17..... Jag ska snart gå och sova, god natt!!

Såhär startar vi på torsdag. Steven och Chris är Mark's kusiner, Bradley, Jacob och jag är från skolans soccer lag i år och Mark spelade soccer förra året.

Steven

Mark        -       Chris

Bradley     -           Jag

Jacob

2 kommentarer:

  1. Ska du skriva engelska iaf och räkna bort den om det går dåligt?

    SvaraRadera
  2. Vad heter ert Blomingtonlag?

    SvaraRadera