Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 2 november 2011

En vecka kvar

Snart är den här trimestern äntligen slut, en vecka kvar! Idag hade vi en quiz på kemin, det gick väl sådär.. Vi hade tydligen läxa också, jag uppfattade läraren som att vi kunde öva på uppgifterna han sa inför quizen men att vi inte behövde. Så jag gjorde 3 av 4 lite snabbt, hann inte den sista. Jag har kommit ganska långt med min websida på web design, jag håller på med nummer 5 av 6 just nu. Jag hoppas att vi får både torsdag och fredag att jobba med det! På historian tittar vi fortfarande på Schindlers List, den är nästan slut nu. Jag tror jag tycker bättre om den nu än i 9an men jag tycker fortfarande inte att den är speciellt bra.. På 2D art gick vi igenom lite inför finals nästa vecka. Sedan började vi på en uppgift att vi ska designa en produkt för reklam i en tidning, den ska ju förstås inte publiceras i en riktig tidning. På engelskan hade vi testet över boken och det var visst bara 70 frågor, inte 100. Efter det började vi med en ny story i engelskaboken som vi fick uppgifter om..... Jag fattar inte de 2 sista uppgifterna, så jag får nog fråga läraren om dem imorgon. Jag fick skjuts hem av Lynsey idag. När jag kom hem började jag plugga lite, men somnade för en stund.. När jag vaknade så skrev jag rent labrapporten som är till på fredag med bläckpenna för det får inte vara med blyerts. Engelskan kunde jag ju som sagt inte göra för jag fatta inte de 2 sista uppgifterna. Snart ska jag gå och sova.

1 kommentar:

  1. Bra blogg :-) Jag har lite frågor.
    vad är det för skillnad mellan highschool och gymnasiet?
    är det lätt att komma in i amrikanskan?
    får du några roliga frågor om Sverige, vet dem nåt om Sverige?
    är det billigt att handla typ mat, godis, kläder, gå på resturang och sånt?
    ska du göra graduation?
    Hälsn. Moa

    SvaraRadera