Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 3 december 2011

Fotboll!

Torsdag och fredag var bra dagar. I torsdags på speech gick vi igenom lite om nästa stora tal. På geometrin fick vi uppgifter från kapitelsammanfattningen att göra. Det gjorde vi hela lektionen. På kemin gick vi igenom nya grejer och vi fick ett nytt arbetsblad på som vi jobbade med. Lunchen var god, det var pasta med köttfärssås. Jag satt med Mark, Bradley, Tanner och några fler. Historian hade vi vikarie och vi fick nya arbetsblad om andra världskriget. Sista lektionen, web page design, fick vi en uppgift att klippa ut människor från en bild och vi skulle sätta in dem på en ny bild på ett annat ställe i världen. På min första bild tog jag en bild på mig när jag ligger raklång i luften i en fotbollsmatch och satte in den som om jag flyger ut ur en exploderande bil. Det såg faktiskt helt ok ut. Efter skolan åkte jag hem med Mark, för vi hade match i Bloomington. Vi åkte först hem till mig så jag kunde hämta mina målvaktshandskar, för att våran målvakt kände inte för att åka.. När vi kom hem till Mark så pluggade jag lite, jobbade med geometrin för att jag blev inte klar med det på lektionen. Vi tog den stora vanen och jag fortsatte plugga lite påvägen dit. Vi vann matchen med 6-2 och jag gjorde några bra räddningar. Påvägen hem köpte vi 2 pizzor som vi delade på i vanen. Vi beställde large, men jag är rätt säker på att det blev 2 medium.. Kom hem vid 10 och skulle plugga lite mer men jag var för trött för det så jag gick och sov.
Fredag på speech så gjorde en typ tankekarta om grejer man kan ha tal om och det blev kaos på den lektionen. Först skulle alla säga så många olika ämnen som möjligt, sen skulle man stryka alla utom 1 och alla skrek typ vad dem ville skulle bort och allt blev bara kaos. På geometrin så gav läraren oss i uppgift att sätta ihop alla papper vi har. Vi hade också ett stavningstest, det löjligaste jag varit med om.. På kemin var det studentlärarens sista dag, äntligen! Vi lämnade in lite arbetsblad och det var en i klassen som hade bakat för att det var lärarens sista dag. Jag tog en brownie och den var riktigt god. Så den lektionen gjorde vi inget mer på, satt bara där i typ 40 minuter. Jag åt en typ tacosallad till lunch, det var gott. På historian gick vi igenom lite nytt och kollade på en kort film, jag somnade när filmen var på men vaknade typ 10 minuter innan lektionen slutade. På web page design gjorde vi bara samma sak som på torsdagen. Efter skolan hämtade Paul mig, vi åkte hem och åkte igen efter ett tag. Jag gick på den första basketmatchen för killar i skolan, dem vann med typ 52-38 eller nåt. Efter det åkte jag med dem jag tittade på matchen med till en skola och spelade inomhusfotboll. Det var kul, Paul hämtade mig vid 11 och vi åkte hem. Jag gick och sov nästan direkt.
Idag vaknade jag kl 9, Ricky hämtade mig vid 11.30 för vi hade match i Wabash Valley Sports Center i inomhusfotboll. Mitt lag var jag, Jacob, Ricky, Evan, Daniel och några tjejer från skolans tjejlag. Nästa gång kommer vi inte spela med tjejerna. Jag var målvakt första halvlek och Evan andra. Vi vann med typ 12-6 eller nåt och vi mötte Marks lag. Det var riktigt kul att spela, jag hade mina Bobbie Burns skor som jag kom till USA med, jag var tvungen att tejpa sulan på dem för att den lossnade nästan i hälen. Men som sagt, det var sjukt kul att spela! Nu ska jag åka till Wal Mart och vid 5 ska jag hem till Mark. Imorgon åker vi till Jasper för en typ ”julfest” för utbytesstudenter, det ska bli kul.

1 kommentar:

  1. Köp ett par nya innefotbollsskor, det blir ju dyrt med tejp :-P

    SvaraRadera