Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 7 december 2011

7 bilder

Kom till skolan lite tidigt idag, typ 7.52 eller nåt.. Började med speech, vi hade test över de 6 C:na och sedan fick vi tillbaka våra outline's från häromdagen. Jag var tvungen att skriva om min.. Gick sedan över till geometrin, vi gick igenom nytt i kapitel 2 och fick sedan uppgifter i boken som jag blev klar med, så det blev ingen läxa där. Tredje lektionen är ju kemi, där gick vi igenom lite som studentläraren gjorde innan han stack. Vi fick en uppgift att göra och jag blev klar med den, först tror jag dessutom. På lunchen satt jag med samma folk som jag gjort de senaste dagarna och jag åt en tacosallad. Fjärde lektionen, US history, hade vi test över två sektioner i kapitel 14 och sedan fick vi ett nytt arbetsblad att jobba med för kapitel 15. Vi skulle bara göra ena sidan av det, men jag blev klar och kände inte för att bara sitta där så jag började på andra sidan också och blev nästan klar med den. Sista lektionen, web page design, skrev vi upp vilka "poser" vi skulle göra för våra bilder vi ska göra snart och sedan skulle vi göra dem och bli fotade. 7 bilder som inte såg likadan ut, jag tror mina kommer bli helt ok alltså.När vi tagot bilderna så fick vi inte jobba med dem än, så vi var klara för dagen då. Efter skolan hämtade Paul mig och jag tänkte börja med mitt tal, men tre av Jonas gamla polare kom över; Derek, Jordan och Jacob. Vi snackade, spelade biljard och Paul fixade spaghetti med köttbullar. Dem drog vid 9 och då kände jag inte för att börja med talet, så jag börjar med det någon annan dag.. Nu ska jag sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar