Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 6 december 2011

Fendall till Stockholm

Idag var jag upp vid 6.15 för att duscha. Kom till skolan vid 7.55, så jag hade gott om tid. På speech gick vi igenom de 6 C:na inom speech och har test på det imorgon, kommer inte gå bra.. Jag har börjat skriva ner saker om talet jag ska hålla, det ska vara om EF och hur det är att vara utbytesstudent. Efter det gick vi till homeroom för att rösta på homecoming queen för våren, så vi var på B-schema idag vilket jag inte gillar.. På geometrin började vi med kapitel 2 och fick uppgifter 2-46 att göra i boken, sjukt mycket! Jag hann inte klart så det blev läxa... På kemin repeterade vi lite mer och fick ett arbetsblad som jag blev klar med först i klassen med allt rätt, jag hade typ 20 minuter att bara sitta efter det. På lunchen satt jag med Mark, Bradley, Tanner och dem igen, jag åt en typ McRib, utan Mc. På historian kollade vi på en film och gjorde anteckningar om den, jag lyckades hålla mig vaken faktiskt. Därefter gick jag till web page design och vi skulle välja ut 7 bilder som vi ska klippa in oss själva på med olika "poser". På en ska det se ut som att jag fäller krokben på Zlatan och på en annan ska det se ut som att jag hänger på utsidan av en stor färja. Efter skolan väntade jag på att Paul skulle hämta mig. Medan jag väntade så var det en tjej som tydligen hade blivit dumpad tror jag och hon grät och var arg. Vet inte riktigt vad hon skulle göra men hon gick runt och letade efter snubben med typ 15 pers efter henne, det kan ha varit fler. Så jävla mycket drama här hela tiden.. Paul kom tillslut och hämtade mig, vi åkte och plockade upp Nick och sedan åkte vi hem och åt. När jag ätit var det dags att plugga, jag gjorde matten och pluggade lite historia till ett test imorgon. Nu ska jag sova, god natt!

Juste, Fendall, bästa läraren på campet, skickade ut ett meddelande till elever från alla EF-camp han har jobbat på som han gilla extra mycket och det var jag och 15 till. Han berättade att han ska till Danmark, Sverige och Norge i sommar, veckan efter camp. Han kommer till Stockholm den 17 augusti och ska vara där i några dagar, jag ser verkligen fram emot att träffa honom igen!! Men det bästa vore om jag blev returnee, för då träffar jag honom och alla andra lärare innan och sedan Fendall igen i Stockholm. Han vill träffa oss stockholmare och gå på någon bra middagsrestaurang runt Gamla Stan eller bara i centrala Stockholm, om ni läsare kan föreslå bra restauranger i det området med en kommentar så skulle det uppskattas jättemycket! Tack på förhand :)

Fendall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar