Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 20 december 2011

Coltsmatch, inget Vegas..

Söndag vaknade jag vid halv 9 och gick upp vid 9. Tog en dusch och borstade tänderna och packade lite inför resan. Vid halv 11 åkte vi till Indianapolis för att jag och Nick skulle gå på Colts-matchen (NFL). Vi kom fram vid 12 så vi var där en timme innan matchen började. Vi gick runt därinne och kollade lite och vi gick till Penny’s bås där dem sålde souvenirer och hälsade och visade att vi var där. Arenan var hur stor som helst och det var sjukt nice att det var tak och varmt därinne. Vi satt bakom touch down zonen och på andra etaget, men det var ändå bra platser. Colts hade 0-13 i matcher innan idag då dem mötte Tennessee Titans. När dem spelade nationalsången så hade dem en flagga som täckte hela planen, 100 yards lång och ca 40 yards bred, alltså ungefär 92 meter lång och 36 meter bred. Största jag någonsin sett, dem som höll i den var tvungna att luta sig bakåt och använda all sin kraft för att inte låta den ligga mot marken. Colts tog ledningen i slutet av första kvarten med ett field goal, alltså 3-0. Tennessee kvitterade efter ett tag med ett field goal, 3-3, och senare tog dem ledningen med ett till field goal, 3-6. Halvtidsshowen var 3e-klassare som spelade mot maskotar, det var en maskot som gick på hårt, han tacklade 3 spelare och en av tacklingarna lämnade ett 4 yard långt märke i gräset. Det var kul att se, 3e-klassarna var riktigt duktiga. I andra halvleken kunde vi bara titta i 10 minuter för vi var tvungna att åka hem så vi kunde komma iväg på resan. Precis innan vi gick gjorde Colts en touch down pass, alltså quarter backen passade bollen in till touch down zonen och en spelare fångade den. Dem fick sedan en extrapoäng för ett field goal. Så Colts tog ledningen med 10-6. Då gick vi och när vi kom utanför arenan hade dem högtalare så man kunde höra matchen, när vi kom ut gjorde dem en till touch down pass så dem ökade ledningen med 17-6. Paul hämtade oss och när vi satt i bilen gjorde Colts ännu ett field goal så dem var upp med 20-6. Tennessee gjorde touch down med extrapoängen så dem reducerade till 20-13 och sedan tror jag att Colts gjorde en touch down till. Jag tror att matchen slutade 26-13, så dem måste ha missat extrapoängen. Det var Colts första vinst för säsongen och vi var där men var tvungna att gå -.- …………………… Aja, när vi hade kommit en liten bit så fick jag köra hem. Jag körde i typ 1 timme 20 minuter eller nåt, det var kul. Hemma packade vi det sista, tog ut allt till bilen och sedan åkte vi iväg. Vi stannade några gånger påvägen för att jag behövde en tandborste, vi stannade på Taco Bell för att äta lite och sedan stannade vi en gång till. Vi kom fram till hotellet, en militärbas där dem har hotell. Vi gick in och fick nyckel till rummet Paul hade hyrt och sedan fick vi ta bilen en bra bit för att komma till byggnaden vi skulle till. Rummet är ganska bra, en bäddsoffa och en dubbelsäng. Jag fick bäddsoffan för mig själv för att jag är sjuk och Alberto sover ovanpå Pauls täcke i dubbelsängen. Nu ska jag sova, god natt!
Idag vaknade jag vid halv 8, vi gjorde oss iordning det mesta och gick till frukosten. Det var ingen hotellfrukost direkt, det var mer militärfrukost. Vi åkte sedan till Bass Pro Shop och där stannade vi i typ 2-3 timmar. Jag köpte några nya fiskegrejer och en t-shirt. Jag hade kunnat stanna där i en hel dag, det var den största utelivaffären jag någonsin sett. Vi åkte sedan vidare, stannade på Golden Corral Buffet och käkade, riktigt gott och jag åt en marschmallow, en bit ananas och en jordgubbe doppade i en chokladfontän, riktigt gott! Vi åkte i flera timmar och kom fram till en ny militärbas i Texas där vi ska sova. När Paul var och checkade in så fick han ett samtal från polisen i Terre Haute och dem talade om att Nick har varit med om en bilolycka, ganska allvarlig. Så därför vänder vi och åker hem imorgon, så det blir inget Grand Canyon eller Las Vegas... Vi åker till Memphis och därifrån ska Pauls brorsa hjälpa oss köra hem för det är 12 timmar härifrån till hem. Nu måste jag sova, god natt! Bilder kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar