Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 11 december 2011

Händelserik lördag, tråkig söndag

Jag hade en händelserik lördag och en tråkig söndag. Jag vaknade vid 7 i lördags för att jag trodde att jag skulle vara på Clabber Girl vid 9. Jag kom dit vid 9 och det var bara Tanner där, sedan fick vi reda på att det började 9.30 så vi hjälpte dem med lite andra saker innan. Eftersom att jag egentligen skulle varit där på eftermiddagen men kom på morgonen istället så fick jag vara där det fanns plats. Jag satt vid samma bord som Tanner och en freshmen tjej från skolan. Vi var där i 3 timmar och gjorde samma sak utan någon rast. Vi hade papperspåsar, papphattar, bomullsbollar, kritor, lim och några andra slags bomullsbollar. Vi gjorde pappersnissar. Barnen som ville göra det fick betala en biljett, som jag tror kostade 1 dollar styck, för att göra såna saker. Det var kul de första 30-45 minuterna men sedan blev det lite tråkigt och jobbigt. Ibland var vi tvungna att hjälpa 3-4 barn samtidigt, men jag tycker att vi klarade det bra. Jag var tvungen att gå vid 1 när det var slut för dem som gjorde morgonpasset, men dem som skulle ta över efter oss kom sent, vet egentligen inte ens om dem kom för personalen där tog över så att vi kunde gå. Jag hade match i Wabash Valley kl 2. Jag var målvakt första halvleken och jag gjorde en s.k. goalie run och skulle väggpassa men i laget, men jag fick inte tillbaka bollen.. Hade jag fått passen så hade jag gjort mål. I andra halvlek spelade jag ute och gjorde 3 mål. Jag var nära att göra en bicicleta, men när jag var i luften och var påväg att göra den så fick jag en knuff i ryggen så jag kom fel till bollen. Tur bara att jag inte ramlade. Jag vet inte riktigt vad vi vann matchen med för domaren slutade sätta målen på tavlan efter ett tag, men jag tror det var minst 20-2 eller nåt. Ricky skjutsade hem mig och hemma så tog jag det lugnt och somnade efter tag i soffan. Senare åkte jag och Paul till Applebees och åt middag med Alberto och hans värdmamma, för dem var i Terre Haute. Alberto följde med oss hem, men när jag varit hemma i typ 20 minuter så hämtade Mark och Jamie mig och vi åkte hem till Ryan. Där var vi i några timmar och sedan åkte vi till Marks hus och där sov jag över. Det var jag, Charlie och Tanner som slaggade kvar där. Vi satt och spelade Fifa till typ 2 på natten.

Idag vaknade jag först vi 6.30 för det var en väckarklocka i det rummet jag sov i som ringde. Jag somnade om och vaknade sedan vid 10 av mitt alarm på mobilen. Jag gick upp och Tanner hade redan dragit, Charlie var uppe och Mark sov. Jag åt lite flingor till frukost, bara flingor och ingen mjölk eftersom att jag inte hade laktosmedicinen med mig. Jag var hos Mark till 2 och då kom Paul och hämtade mig. När jag kom hem åt jag lite och sedan började jag skriva min outline till talet imorgon. Vi har haft 2 veckor att skriva talet och jag började med det dagen innan vi ska hålla det, pinsamt! haha. När jag var klar med min outline så somnade jag. Paul väckte mig vid 6 och när jag vaknat upp så skrev jag talet. Jag skrev talet utifrån min outline och det blev 2,5 sidor långt. Jag tog tid och läste igenom det, jag kom fram till att det är runt 2 minuter längre än vad det behöver vara. Det ska vara minst 2 minuter 30 sekunder och jag ligger runt 4 minuter 30 sekunder när jag läser igenom det, så det är ju inte för kort i alla fall. På kvällen så skrev jag ett mail till personen man ska maila om att bli returnee och även ett mail till min gamla svenskalärare i 7an-9an; Maria. Jag tyckte det var på tiden. I veckan ska jag också skriva lite vykort till släkten hemma, vilket det också är på tiden att jag gör. Men nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar