Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

fredag 9 december 2011

"What just happened to me? Could someone give me a napkin please, it burns!"

Seg dag.. Hade svårt att komma upp eftersom att det blev sent igår. Kom till skolan vid 8, bättre tid än tidigare i veckan. På speech var det två stycken som gjorde sina tal idag för extrapoäng, det kändes jobbigt för att jag har knappt börjat på mitt.. Resten av lektionen var det oförberedda tal, man fick dra en lapp och fick en minut att förberade sig för att prata om det ämnet. Det var typ 8 som gjorde det och jag behövde inte idag. På geometrin hade vi ett test, sen fick vi sitta och göra vad vi ville i typ en halvtimme innan vi hade stavningstest och efter det fick vi göra vad vi ville igen. Jag satt och snackade med Jona (tyska utbytesstudenten) och Charlie. Det var sedan dags för kemi, vi skrev för ett PreLab och sedan jobbade vi med arbetsbladen vi fick igår. Blev klar med allt. Lunch åt jag med Mark, Tanner, Bradley och några andra. Det hände en rolig grej under lunchen, men jag tycker synd om han som blev "utsatt" haha. Det var en person satt och typ lekte med en mandarin och studsade den på bordet och den träffade kanten på en liten platburk med ranchdressing i som en annan snubbe hade till sin sallad. Det som var kvar bara flög upp i ansiktet på honom, han blev inte arg eller nåt, det han sa direkt efter det hände var "What just happened to me? Could someone give me a napkin please, it burns!" haha. Han sa senare till mig att om du en i en fight med någon, kasta ranchdressing i ansiktet på dem för det kommer hjälpa dig. Det svider tydligen i ögonen. Efter lunchen hade jag historia, vi hade ett typ grupparbete där man skulle svara på en fråga och läsa svaret för klassen. Jag var med Mark på det, kommer inte ihåg frågan vi fick.. Sedan var det dags för web page design och photoshop. Jag började klippa in bilderna vi tog förut och det ser inte bra ut alls på dem två jag gjorde.. Typ de två sista lektionerna blev jag galet trött.. Efter skolan hämtade Paul mig, vi åkte till Wal Mart och sedan hem och jag hjälpte honom med maten. Vi åt kalkon, potatismos, nudlar och något annat som jag inte vet vad det var. När jag käkat klart gick jag och kollade på tv och jag somnade i soffan och sov ett bra tag, det var skönt att sova men jag hade hellre gjort något annat. Jag fick dock inte tag på någon som kunde göra nåt... Nu ska jag sova för jag ska upp tidigt imorgon för volontärarbete, jag ska egentligen göra det på eftermiddagen men jag har match i Wabash Valley kl 2 och vill inte missa den så jag åker på morgonen istället. god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar