Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 17 december 2011

Learners permit

Jobbigt att vara sjuk.. Vaknade idag vid 8 för att vi skulle åka till Pauls kontor vid 9. Där pluggade jag lite inför testet. Vi åkte till BMV (Bureau of Motor Vehicles) vid halv 11 för att det var där jag skulle ta testet. Det var nära att jag inte fick ta det för jag hade tydligen inte alla papper och sånt jag behövde ha med mig. Så Paul tjafsade lite med dem och jag fick tillslut ta testet medan Paul åkte hem och hämtade allt jag behövde. Det var 50 frågor, varav 34 var om regler och 16 skyltar. Jag fick missa max 6 regelfrågor och 2 skylfrågor för att bli godkänd. Jag missade inga skyltar, men 6 regelfrågor. Så jag klarade mig precis på gränsen, hade jag missat en till på reglerna så hade jag blivit underkänd. Så nu har jag mitt learners permit för Indiana. På bilden vi tog för det ser jag kriminell ut -.-... Jag får tydligen bara köra här i Indiana och inte i någon annan stat.. Så då kan jag inte hjälpa Paul att köra i alla fall.. Jag måste köra 50 timmar varav 10 nattetid och 40 dagtid innan jag kan ta körkort. Jag skulle sedan ha åkt till Wabash Valley och kollat på matchen mitt lag hade men det tog för lång tid med testet så jag hann inte. Vi åkte istället till Wal Mart och handlade lite och sedan åkte vi hem och släppte av mig. Jag gick ut med hundarna, dammsög lite, satt lite vid datorn och somnade i soffan. Paul kom hem vid 6 med Alberto, han ska ju med till Las Vegas så han stannar här över natten. Jag käkade lite, hjälpte Paul med lite grejer, fixade lite med packningen och fixade lite med tvätt. Nu ska jag sova, imorgon blir det en NFL-match och sedan bär det av. Hoppas att jag kan bli frisk snart bara! God natt

1 kommentar:

  1. Madeleine Lennström18 december 2011 kl. 11:34

    Grattis Henrik, Det hjälpte alltså ;) äntligen kan vi börja använda händerna igen ;)Hoppas ni får det roligt i Las Vegas, ta många kort! Kram

    SvaraRadera